Genuin, business-ul de produse home&deco din in 100% european, anunță atragerea unei noi runde de fonduri prin programul EEA & NORWAY GRANTS. O parte din suma obținută va fi investită în cercetare și educare, domenii mai puțin explorate de business-urile de textile din România.

Astfel, alături de partenerii de la IZI data și igloo, precum și de specialistul în marketing, Cristiana Belodan, Genuin va analiza modul în care românii aleg să realizeze design-ul casei lor cu materiale naturale, cât și ce înseamnă la acest moment designul biofilic în România.

”La Genuin, credem că mediul în care locuim poate încetini ritmul nebun al vieții, ne poate calma, inspira și DA, ne poate face mai sănătoși, prin materialele pe care le folosim în casă. Această inițiativă strategică ne va permite să înțelegem mai bine modul în care românii aleg să-și decoreze casele cu materiale naturale. Și să apreciem în ce măsură conceptul de design biofilic influențează opțiunile lor de design, dacă este acesta un trend ce câștigă notorietate și la nivel local. Suntem foarte entuziasmați să împărtășim ce va ieși”, declară Oana Opriș, co-fondator Genuin și Cristiana Belodan, Brand Strategy Consultant.

Studiul va analiza comportamentele atât în rândul specialiștilor, prin interviuri cu arhitecți și designeri ce folosesc în conceptele lor materiale naturale și produse refolosite, cât și în rândul consumatorilor, prin modul în care persoanele fizice alocă importanță acestor materiale și beneficiilor lor. Rezultatele studiului vor fi făcute publice în luna aprilie a acestui an.

„Ne bucurăm să facem această cercetare alături de Genuin pentru că locuința este unul dintre aspectele determinante în orice societate. Iar pentru români cu atât mai mult, deoarece <<căminul>> joacă un rol important în definirea identității. Alegerile pe care le facem pentru casele noastre vorbesc despre cum sunt oamenii, ce valori avem și ce stil de viață construim în jurul nostru. Interesul tot mai crescut al românilor pentru utilizarea materialelor naturale în locuințe poate avea mai multe explicații, pe de-o parte societatea este expusă la un discurs public tot mai prezent despre importanța sustenabilității în protejarea mediului, pe de altă parte, paradoxal, stilul de viață al multor locuitori ai mediului urban se îndepărtează de natură. Este o dihotomie ce determină alegeri care ne reconectează cu natura. Acestea și alte ipoteze vor fi explorate în cercetarea pe care IZI data o derulează în prezent alături de Genuin”, completează Silvia Luican, fondator IZI data.

Prima rundă de fonduri obținute de Genuin prin programul EEA & NORWAY GRANTS al celor de la Innovation Norway a fost investită în echipamente de producție, brodare și reciclare, ce permit crearea produselor într-un mod mai eficient, cu accent pe sustenabilitate și grijă față de mediu. La fel ca în iunie 2023, fondurile primite anul acesta sunt de peste 175.000 euro și vor fi utilizate pentru dezvoltarea sustenabilă a business-ului.

”Ne preocupă dintotdeauna calitatea spațiilor interioare, și de mai bine de douăzeci de ani publicăm și promovăm proiecte care deseori ajung să impresioneze. Abia așteptăm să vedem și să comunicăm împreună rezultatele acestui demers!”, spune Anda Zota, redactor șef igloo.