Fundația United Way România, alături de Edenred și Kaufland România, anunță startul caravanei educaționale NutriCOOLtura, dedicată dezvoltării de obiceiuri alimentare sănătoase în rândul elevilor din România. Prin intermediul lecturii, proiectul aduce în cadrul școlilor soluții și materiale gratuite care contribuie la sănătatea și educația copiilor.
Conform cifrelor prezentate de Institutul Național de Statistică în 2021, din totalul populației României, cu vârste de cel puțin 15 ani, doar 8,4% urmează un regim alimentar corespunzător. În același timp, potrivit Testelor PISA 2023, 42% dintre elevii de 15 ani din România se situează sub nivelul de bază în privința competențelor, aferent nivelului de analfabetism funcțional.
NutriCOOLtura își propune să sprijine educația copiilor prin mai multe serii de câte șase povestiri ilustrate, adresate diferitor grupe de vârstă (cls. 0-I, cls. II-III, cls. IV-V și cls. VI-VIII), cu noțiuni de bază descrise într-un limbaj adecvat vârstei, legate de alimentația sănătoasă. Prin colaborarea cu psihologul Raluca Anton, proiectul asigură și workshop-uri pentru profesori.
”Datele din 2022 ale Organizației Mondiale a Sănătății arată un context îngrijorător, care necesită acțiuni constante pentru a fi îmbunătățit. Aproximativ 30% dintre copiii români cu vârste cuprinse între 7-9 ani sunt supraponderali, iar între 15% și 20% dintre ei sunt obezi. Proiectul NutriCOOLtura este esențial în contextul provocărilor actuale, iar prin intermediul acestui parteneriat, ne dorim să furnizăm materialele educaționale necesare„, a declarat Lelia Mancaș, Director Marketing, Comunicare și CSR, Edenred România.
”La United Way abordăm problema educației în mod integrat, prin lucrul nu doar cu elevii, ci și cu rețeaua lor de suport – cadrele didactice și părinții. Mai mult, considerăm că școala este mediul în care copiii adună nu doar cunoștințe, ci și deprinderi de viață. În acest context, proiectul NutriCOOLtura, dezvoltat de United Way, prin poveștile despre viață echilibrată, abordează două probleme presante: cea a nutriției deficitare și cea a analfabetismului funcțional”, declară Adriana Dobrea, Director Executiv United Way România.
Primul popas al caravanei va fi în școlile din zone defavorizate din București- Ilfov, Timiș și Cluj, unde voluntarii Edenred și Kaufland, alături de cadrele didactice, vor desfășura activități interactive cu copiii, pe baza poveștilor special create pentru ei în cadrul proiectului. Caravana NutriCOOLtura va fi însoțită de Akademia Kinderland, școala mobilă care oferă o experiență antrenantă de joc educativ, ghicitori și mistere, în primul escape room pe tema nutriției, dezvoltat de Asociația Plan B.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate