Rezultatele slabe ale elevilor români la testele standardizate și corelația puternică între pregătirea cadrelor didactice și progresul elevului arată nevoia crescută de a antrena și susține adecvat profesorii motivați care predau în școli vulnerabile. În plus, faptul că aproape jumătate dintre profesorii din România sunt în pragul vârstei de pensionare, indică urgența și necesitatea creșterii atractivității profesiei didactice și a unor programe de reconversie profesională către cariera didactică pentru oameni cu competențe valoroase și motivație puternică.

Pentru ameliorarea situației, Teach for Romania derulează de 10 ani, în parteneriat cu Ministerul Educației, Academia de Leadership și Formare în Educație – un program de intervenție în școlile din medii vulnerabile care se concentrează pe formarea aplicată și susținerea cadrelor didactice pentru a avea impact în sălile lor de clasă și în cancelarie, pornind de la cele mai vulnerabile școli din România. În plus, Teach for Romania este singura organizație care pregătește timp de doi ani profesori debutanți pentru predarea în medii vulnerabile și care susține oameni valoroși să treacă prin reconversii profesionale către învățământ.

„Pregătirea oferită în Academie este doar startul unei experiențe de învățare menite să-i ajute pe cei din comunitatea Teach for Romania să schimbe traseul de viață al copiilor din comunități vulnerabile. Formarea pe care o propunem nu este atât despre cunoștințele și abilitățile necesare unui profesor bun, cât despre a înțelege profund și despre a practica într-un mediu sigur, cu sprijinul potrivit, învățarea de tip transformațional, care nu poate fi decât un produs colectiv, ce antrenează copiii, părinții, colegii de cancelarie, comunitatea extinsă”, declară Mirela Ștețco, Director Advocacy, Teach for Romania.

Academia de Leadership și Formare în Educație are loc timp de 5 săptămâni, în format hibrid – online și în format fizic, la Școala Gimnazială din Udești, județul Suceava, și reprezintă formarea inițială de învățare accelerată în care se pune fundația pentru cariera didactică, pentru cei aproximativ 100 de noi participanți în program, cât și o oportunitate de mentorat pentru 35 de alumni și profesori Teach în anul II de stagiu.