Fundația Regală Margareta a României anunță Conferința națională „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă”, ediția a VII-a, un eveniment ce se află în avangarda inițiativelor care susțin și îmbunătățesc calitatea vieții seniorilor din România. Conferința are loc vineri, 29 septembrie, la Teatrul Național București, pentru a marca Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice.

În România, populația vârstnică numără astăzi peste 3,7 milioane persoane, iar principalele lor provocări sunt: lipsa resurselor pentru o viață decentă, sănătatea precară, sentimentul de inutilitate, dar și singurătatea – o realitate îngrijorătoare, care afectează 1,3 milioane dintre seniori, potrivit ultimelor date ale Institutului Național de Statistică.

În acest context, conferința reprezintă un reper esențial pentru toți cei implicați în crearea unor schimbări pozitive în viața vârstnicilor din România. Evenimentul „Bune practici pentru o bătrânețe frumoasă” este dedicat atât identificării problemelor actuale ale vârstnicilor din România, cât și găsirii soluțiilor relevante și actuale.

Experți din sfera publică, socială sau specialiști în domeniul senectuții, la nivel național și internațional, vor prezenta cele mai recente statistici privind populația vârstnică, soluții inovatoare cu rezultate dovedite, precum și exemple de practici eficiente pentru susținerea seniorilor dependenți sau pentru îmbătrânire activă, care ar putea fi implementate în comunitățile celor preocupați de creșterea calității vieții vârstnicilor din România.

Subiectele de dezbatere acoperă o gamă largă de aspecte esențiale, inclusiv politici sociale, rolul asistentului social în serviciile pentru seniori, demografie și strategii europene, drepturile vârstnicilor, îngrijirea în centrele rezidențiale sau la domiciliu, abilități digitale pentru seniori, excluziunea socială a vârstnicilor și implicațiile asupra politicilor sociale, bune practici de asistență asigurată de organizațiile neguvernamentale, activități intergeneraționale sau de socializare și petrecere a timpului de către seniori.

Topul nevoilor vârstnicilor din România și soluțiile oferite acestora va fi prezentat de Telefonul Vârstnicului – serviciu social licențiat – pe baza datelor colectate în cei 8 ani de funcționare și a peste 89.000 de interacțiuni înregistrate cu seniori din toată țara.