Coca-Cola HBC și Carrefour au implementat anul acesta în România primele două inițiative comune, desfășurate în cadrul Sustainable Linked Business Plan – SLBP, un parteneriat fără caracter financiar care are ca scop reducerea deșeurilor provenite din ambalaje și scăderea emisiilor de carbon. Dezvoltat la nivel global de Carrefour și implementat în România alături de Coca-Cola HBC, planul a demarat printr-o campanie de conștientizare adresată consumatorilor și un program mai amplu, axat pe optimizarea planificării comenzilor și a livrărilor.
Campania de conștientizare a promovat portofoliul Coca-Cola produs local, disponibil în sticle rPET, excluzând etichetele și capacele, fabricate din 100% plastic reciclat. În cadrul campaniei, consumatorii au fost invitați să afle mai multe despre reciclarea ambalajelor printr-o pagină web dedicată, cu informații suplimentare despre rPET, și printr-un parteneriat strategic cu DEX Online, care ajută la explicarea și promovarea termenilor legați de sustenabilitate. Inițiativa a subliniat modul în care angajamentele de sustenabilitate se traduc în acțiuni concrete, în care consumatorii pot să se implice direct. În acest sens, o promoție în magazine, derulată prin aplicația Carrefour Act For Good, a recompensat consumatorii pentru alegerile lor. La achiziția de produse Coca-Cola în ambalaje rPET, în valoare de minimum 20 lei, consumatorii au primit un voucher de 5 lei în aplicație, pe care îl puteau utiliza la următoarele cumpărături.
În paralel, cele două companii au colaborat în vederea eficientizării aspectelor logistice. Noul program operațional include măsuri complementare pentru a optimiza procesul de distribuție între Coca-Cola HBC România și Carrefour, având ca obiectiv reducerea emisiilor de CO₂. Prima inițiativă, deja implementată în 13 din cele 35 de hypermarketuri Carrefour, se concentrează pe optimizarea planificării comenzilor și reducerea frecvenței livrărilor – de la cinci, la patru livrări pe săptămână – menținând aceleași volume de produse. Totodată, Coca-Cola HBC România introduce remorci ușoare în colaborarea cu Carrefour, permițând transportul unui volum mai mare de produse pe cursă.
Prin intermediul Planului de Afaceri Sustenabil (Sustainable Linked Business Plan – SLBP), Carrefour urmărește implicarea cât mai multor furnizori în strategia sa „Food Transition for All”, asumându-și obiective comune și măsurabile în domenii cheie, care țin de sustenabilitate.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate
























