Carrefour anunță lansarea unui nou Plan de Afaceri Sustenabil (Sustainable Linked Business Plan – SLBP), dezvoltat împreună cu îmbuteliatorii The Coca-Cola Company: Coca-Cola HBC, Coca-Cola Europacific Partners și Coca-Cola FEMSA.
Acest parteneriat, fără caracter financiar, are ca scop reducerea deșeurilor provenite din ambalaje și scăderea emisiilor de carbon. Noul acord completează contractele comerciale deja existente și sprijină inițiativele comune de sustenabilitate ale celor două companii.
Proiectul va fi implementat inițial în România, Franța și Brazilia, urmând ca ulterior să fie extins și în alte țări din Europa și America Latină.
Prin acest plan, Carrefour își propune să implice cât mai mulți furnizori în strategia sa de „Tranziție alimentară pentru toți”, prin asumarea unor obiective comune, măsurabile, în domenii-cheie ale sustenabilității. Printre acestea se numără: reducerea emisiilor de carbon printr-un transport mai eficient al produselor, creșterea disponibilității sticlelor reutilizabile din sticlă și lansarea unor programe pentru consumatori care să încurajeze colectarea ambalajelor și dezvoltarea lanțurilor de reciclare.
În România, acordul semnat cu Coca-Cola HBC presupune optimizarea planificării comenzilor și utilizarea remorcilor ușoare, care vor sprijini reducerea emisiilor generate. De asemenea, va fi lansată o campanie de conștientizare adresată consumatorilor, care evidențiază rolul ambalajelor din materiale reciclate în reducerea impactului asupra mediului. Aceasta se va baza pe portofoliul Coca-Cola HBC îmbuteliat în sticle din 100% PET reciclat, excluzând etichetele și capacele. Sticlele realizate din PET reciclat au o amprentă de carbon cu 80% mai mică decât cele realizate din rezină de PET virgin, potrivit unui calcul realizat de Institutul pentru Cercetări de Mediu și Energie. Scopul celor două inițiative este să genereze beneficii concrete și măsurabile pentru mediu, contribuind la tranziția către un model de consum sustenabil în România.
”Ne bucurăm să fim între primele țări din cadrul Grupului Carrefour care implementează această inițiativă ambițioasă, ce marchează un pas firesc în parcursul nostru spre un comerț mai sustenabil. În ultimii ani, Carrefour România a dezvoltat și implementat multiple programe dedicate reducerii deșeurilor, promovării produselor locale, reciclării și reducerii amprentei de carbon. Acest tip de parteneriat dintre un retailer și un producător este o premieră la nivel internațional. Prin această inițiativă, estimăm o reducere anuală de până la 80 de tone de CO₂, datorită utilizării remorcilor ușoare și PET-ului 100% reciclat. În acest fel, vom contribui activ la accelerarea tranziției către un model de consum sustenabil și responsabil în România”, declară Gilles Ballot, CEO Carrefour România.
”Suntem mândri să fim primul furnizor pentru acest parteneriat global, care vine ca o completare firească a inițiativelor locale de succes pe care companiile noastre le-au implementat împreună, în ultimii ani. Împărtășim aceeași misiune și viziune legată de sustenabilitate. Expertiza noastră extinsă în ceea ce privește designul și managementul ambalajelor sustenabile, inovațiile implementate în producția băuturilor noastre și pe lanțul de valoare, dar și serviciile de calitate pe care le oferim clienților noștri stau la baza noului parteneriat”, declară Cornel Cărămizaru, General Manager Coca-Cola HBC România.

Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate