Între 27 august și 24 septembrie, pe lângă maratonul de concerte de talie internațională, BRD invită publicul să descopere ce trezește muzica clasică în fiecare – cu alte cuvinte, muzica nu va răsuna doar în săli și spații publice, ci va avea gust, miros, se va vedea și se va simți.
Parteneriatul dintre BRD – Groupe Société Générale și Festivalul George Enescu aduce muzica clasică mai aproape de public prin traducerea ei în alte simțuri. Cu această ocazie, se consolidează legătura dintre cel mai important eveniment muzical din România, devenit fenomen cultural internațional în cei 30 de ani de la reluarea festivalului, și BRD, o companie care se distinge printr-o implicare constantă în cultură, cu accent pe susținerea muzicii clasice și a artei contemporane.
„Festivalul Enescu este cel mai bun exemplu a ceea ce se poate realiza atunci când există valori care promovează cultura și arta, plasându-le în centrul unei societăți. Beneficiile acestor eforturi pe care le facem alături de partenerii noștri se vor vedea în timp, nu imediat. Investiția în cultură este investiția în noi și în copiii noștri. Știu că acest lucru este adevărat și voi continua să pledez pentru asta”, a declarat Maestrul Cristian Măcelaru, Director Artistic al Festivalului George Enescu și Director Muzical al Orchestrei Naționale a Franței.
„Susținem comunitatea culturală de decenii și, cu toate că parteneriatul cu cel mai prestigios festival de muzică din România înseamnă o încununare a acestor eforturi, nu este numai atât. Vorbim despre o asociere firească. Recunosc că poate sunt subiectiv, fiind un «client» frecvent al sălilor de concert clasice și nu numai, însă pentru mine parteneriatul cu Festivalul George Enescu este un foarte bun prilej să arătăm că muzica clasică poate încăpea în viața oricui. Nu trebuie să fii un cunoscător ca să o poți aprecia, simți, trăi în felul tău”, spune François Bloch, Director General BRD Groupe Société Générale.
Conceptul sub care BRD își propune să contribuie la formarea noilor generații de ascultători – „Simte muzica” – mizează pe o abordare de tipul „inside-out”: publicul să conștientizeze ce trezește muzica clasică în fiecare cu ajutorul tuturor simțurilor, nu doar al auzului și în funcție de context.
De aceea, experiențele pe care BRD le-a pregătit pentru festival nu sunt doar din sfera muzicală, pun accentul pe vizibilitate, relevanță multiculturală și promisiunea de a oferi ceva unic, care să atragă un public nou: de la programul de concerte în aer liber care vor avea loc în varii spații publice unde accesul va fi gratuit, la concerte pop-up și până la diverse experiențe multisenzoriale, găzduite de Rezidența9 într-o expoziție interactivă. Toate acestea – inclusiv revista Scena9 și câteva instalații – vor fi complementare (de multe ori în mod neașteptat) unor concerte din festival.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate