De-a lungul celor 9 ani de activitate, AVE (Asociația pentru Valori în Educație) a implementat programe menite să aibă impact atât la nivelul managementului școlii, cât și al profesorilor și elevilor. Activitatea AVE a beneficiat de sprijinul financiar al sectorului de business, cu un buget de aproximativ 5,9 milioane de euro alocat programelor și proiectelor.

În tot acest timp, peste 16.000 de profesori au luat parte la programele coordonate de AVE: Academia de Leadership și Management Școlar, HumanKind, Edu Networks sau Alfabetar. Numărul total de elevi care învață în școlile implicate în programele AVE se ridică acum la peste 230.000. 290 de directori au implementat programele AVE în școlile pe care le conduc, iar alți 685 au participat la alte proiecte și inițiative AVE. Pe parcursul celor 9 ani, AVE a interacționat cu 5.800 de directori și directori adjuncți.Totodată, peste 400 de lideri din business au lucrat 1 la 1 cu un director de școală și au avut un rol esențial, cel de business-mentor, în formarea directorilor.

Prima companie care a sprijinit misiunea AVE, a fost Arval – BNP Paribas Group.

Câțiva oameni dragi mie erau, la acel moment, în căutarea unei idei prin care mediul de afaceri să poată acționa coordonat și sistemic pentru accelerarea schimbării în bine a României. Ei au fost cei care m-au convins că educația este, de fapt, cauza ultimă a tuturor lucrurilor care trebuie să se schimbe. Viziunea noastră de a investi azi pentru un efect real în viitorul îndepărtat, la acea vreme, nu era ușor de „vândut”, cu atât mai puțin unui proiect în stadiu de idee. Sunt extrem de mândru că atunci am văzut potențialul acestui minunat grup de oameni„, a spus Dan Boiangiu, în prezent General Manager Arval Belgia.

Gala Premiilor pentru Directorii Anului este un alt proiect prin care AVE oferă recunoaștere directorilor de școală ale căror acțiuni au impact real în transformarea școlilor pe care le conduc. 30 de directori de școală au fost premiați până acum și au devenit modele de leadership și abordare antreprenorială.

Dincolo de activitatea desfășurată cu cei implicați direct în procesul educațional, o altă componentă o reprezintă implicarea AVE în modernizarea politicilor publice. Alături de alte ONG-uri, camere de comerț și grupuri de business, AVE a contribuit la noua Lege a învățământului preuniversitar. Rezultatul este că 34 de reforme critice au fost incluse în varianta finală a proiectului. De asemenea, cu sprijinul AVE, 2.500 de directori și directori adjuncți din întreaga țară au aderat la o scrisoare deschisă, prin care au fost propuse Guvernului trei scenarii de acțiune urgentă pentru creșterea salariilor directorilor.

Experiența acumulată de AVE a dus și la formularea unui program prin care asociația își propune să sprijine mai aplicat școlile. Programul de Transformare a Școlilor din România integrează expertiza perfecționată în proiectele derulate anterior, fiind construit în așa fel încât școlile înrolate să primească sprijin în funcție de nevoile specifice.

Comisia Europeană a stabilit 8 competențe pe care orice tânăr ar trebui să le aibă, indiferent de cariera pe care o va alege, pentru a fi realmente pregătit pentru viitor. Cel mai nou program prin care AVE sprijină transformarea a 1.000 de școli din România în următorii 5 ani face ca elevii să aibă progres pe 3 abilități-cheie: gândire critică și literație, abilități socio-emoționale, competențe digitale. Am pornit la drum acum 9 ani deoarece credem că fiecare copil merită șansa la o educație prin care să își realizeze potențialul, iar Programul de Transformare este încă un mod prin care AVE susține acest lucru”, a declarat Andreea Nistor, Director Executiv al AVE.