Auchan Retail România este recunoscut la nivel internațional pentru angajamentul său față de sustenabilitate, fiind primul și singurul retailer din sud-estul Europei inclus în „50 SDG Leaders”, o colecție de interviuri documentare publicate pe CNBC.com, platforma online a unuia dintre cele mai importante canale de televiziune din America. Această campanie, inițiată de Organizația Națiunilor Unite (ONU), evidențiază companiile care contribuie semnificativ la atingerea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale ONU, promovând o economie mai echitabilă și un viitor durabil.

Cu o rețea de peste 450 de magazine, peste 7.000 de angajați și inițiative ample de reducere a risipei alimentare, promovare a economiei circulare, investiții în energie regenerabilă și soluții de accesibilitate pentru persoanele cu nevoi speciale, Auchan România demonstrează că sustenabilitatea poate merge mână în mână cu responsabilitatea socială și dezvoltarea economică, oferind în același timp clienților o experiență de cumpărare accesibilă și responsabilă.

Întreaga strategie de sustenabilitate a Auchan este concepută pentru a aborda mai multe Obiective de Dezvoltare Durabilă, inclusiv: Obiectivul 1 – Fără sărăcie, Obiectivul 2 – Foamete zero, Obiectivul 7 – Energie accesibilă și curată, Obiectivul 10 – Reducerea inegalității, Obiectivul 12 – Consum și producție responsabile, Obiectivul 13 – Acțiuni climatice.

Seria de documentare „50 SDG Leaders” își propune să prezinte progresele și eforturile unui grup select de companii care au respectat cu succes principiile de bază stabilite de cele 17 obiective de dezvoltare durabilă ale ONU. În plus, această inițiativă urmărește să sensibilizeze publicul cu privire la nevoia urgentă de acțiuni durabile. Proiectul „50 SDG Leaders” a fost creat pentru a evidenția rolul sectorului privat în impulsionarea schimbării.

Lider în lupta împotriva risipei alimentare

Una dintre inovațiile pentru care Auchan a fost inclus în seria „50 SDG Leaders” este lupta sa împotriva risipei alimentare. Printre inițiativele de referință demarate de Auchan România se numără proiectul „Zero Waste”, un sistem inteligent bazat pe inteligență artificială care combate risipa alimentară și optimizează activitățile operaționale ale echipelor, oferind în același timp clienților produse la prețuri accesibile, aproape de data expirării.

Implementată pentru prima dată în România și apoi adoptată la nivel global în toate țările în care operează Auchan, această soluție a salvat peste 22 de milioane de produse la nivel local în ultimii patru ani și jumătate, a prevenit peste 2.500 de tone de emisii de CO₂ și a contribuit direct la protejarea puterii de cumpărare a consumatorilor, consolidând poziția Auchan ca lider în lupta împotriva risipei alimentare, alături de clienții săi.

Pionier în economia circulară

Auchan România a continuat să redefinească sustenabilitatea în retail, iar cu mult timp înainte de implementarea Sistemului Național de Depozitare-Recepționare, retailerul a investit milioane de euro în introducerea de mașini de colectare, oferind clienților o soluție inovatoare și accesibilă de reciclare. Această inițiativă a transformat ambalajele din segmentul de băuturi al magazinului într-un sistem de economie circulară, generând un impact semnificativ: în doar șapte luni, Auchan a colectat peste 32 de milioane de ambalaje. Pentru a stimula și mai mult reciclarea, clienții au beneficiat de avantaje atractive înainte de implementarea SGR, susținute împreună cu partenerii Auchan.

În plus, retailerul a lansat recent aplicația Packtool, o soluție inovatoare dedicată măsurării și îmbunătățirii ambalajelor, cu un accent special pe reducerea consumului de plastic. Datorită acestei tehnologii, compania a reușit să elimine anual 5,3 tone de plastic din sticlele de apă marca proprie. Aplicată la nivel global, Packtool este soluția care va contribui semnificativ la reducerea plasticului utilizat în ambalaje în perioada următoare, sprijinind eforturile de sustenabilitate ale Auchan în întreaga sa rețea.

Inovator în ceea ce privește acțiunile climatice și energia verde

Cu un angajament ferm față de reducerea efectelor schimbărilor climatice, în cadrul Planului Climatic 2030, Auchan România își propune să reducă emisiile operaționale din Scope 1 și 2 cu 46% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 2019. Acest lucru a determinat compania să se concentreze pe un plan de eficiență energetică, modernizând sistemele de refrigerare pentru a utiliza agenți frigorifici ecologici, reducând semnificativ utilizarea acestora. În ultimii doi ani, Auchan România a înlocuit peste 1 km de linii frigorifice în magazine, a trecut la iluminatul cu LED-uri și a instalat sisteme HVAC eficiente energetic, investind peste 11 milioane de euro în aceste inițiative.

În plus, Auchan România își propune să reducă consumul de energie al magazinelor cu 40% față de 2019 și să utilizeze 100% energie regenerabilă până în 2030. Pentru a susține acest obiectiv, retailerul a instalat peste 18.000 de panouri fotovoltaice în 16 dintre hipermarketurile sale, cu o capacitate de producție de 9,1 MW, acoperind 20% din consumul total al acestor unități și evitând peste 5.800 de tone de emisii de CO₂ anual. În 2023, Auchan a lansat, de asemenea, Auchan Renewable Energy, prima companie din România și din Grupul Auchan dedicată distribuției de energie, marcând un pas semnificativ către atingerea obiectivelor sale climatice.

Inovator în domeniul serviciilor incluzive

O altă inovație care a contribuit la recunoașterea companiei în rândul liderilor în domeniul sustenabilității a fost capacitatea Auchan de a transforma experiența de cumpărături pentru toți clienții prin adaptarea magazinelor sale pentru a asigura accesibilitatea completă. Cu amenajări spațioase, semnalizare clară și soluții pentru persoanele cu handicap, retailerul a creat un mediu prietenos și incluziv. Un proiect emblematic pentru Auchan a fost dotarea magazinelor sale cu servicii specializate și personal instruit pentru asistență personalizată pentru persoanele cu handicap.

Sustenabilitate prin produse locale

În ceea ce privește selecția produselor, Auchan oferă o gamă largă de produse durabile, inclusiv articole ecologice, organice, locale și ambalaje care sunt reciclabile sau biodegradabile în cazul anumitor articole gastro. În plus, majoritatea produselor nealimentare sub marca proprie Auchan sunt ambalate în materiale certificate FSC sau au etichete certificate FSC, subliniind angajamentul companiei de a transforma produsele pentru durabilitate.

Nu în ultimul rând, produsele locale sunt un pilon cheie al strategiei alimentare Auchan, peste 90% din gama de produse alimentare provenind de la companii românești, iar 85% dintre furnizori fiind locali. Mai mult, prin programul Auchan Filiere, retailerul sprijină puternic fermierii români, stimulând economia locală și integrând principiile sustenabilității în proiectarea produselor din lanțul său de aprovizionare, promovând agricultura sustenabilă și alimentația responsabilă.

Promotor al prețurilor accesibile și al reducerilor responsabile

Cu un angajament puternic de a susține puterea de cumpărare a clienților săi, Auchan oferă prețuri mici în fiecare zi, reduceri exclusive prin programul de fidelitate MyCLUB Auchan și promoții strategice pentru produsele esențiale. În plus, retailerul sprijină grupurile vulnerabile cu reduceri dedicate prin campanii speciale și parteneriate cu organizații locale, asigurându-se că toți clienții au acces la produsele de bază, contribuind astfel semnificativ la atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă 1 și 2 – Fără sărăcie și Fără foamete.