Primul centru creativ de tip MAKERSPACE din ROMÂNIA, adresat copiilor din mediul rural, a fost lansat în cadrul Școlii Gimnaziale Cosoba, jud. Giurgiu. Proiectul dezvoltat de Asociația pentru Dezvoltare Personală și Socială își propune dezvoltarea abilităților creative, practice și tehnologice, astfel încât elevii Școlii Gimnaziale Cosoba să țină pasul cu schimbările viitorului.

Centrul este dotat cu imprimantă, scanner și creioane de creație 3D, 4 aparate de tip CNC pentru diferite tipuri de materiale, 3 prese termice, robot programabil și ochelari VR. Întreaga finanțare a proiectului a fost realizată prin programul Start ONG, lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow.

Atelierele pe care asociația le va organiza au rolul de a transforma activitățile de bricolaj și crafting într-un instrument de educație distractiv, modern și inovator. În cadrul sesiunilor de lucru, copiii își vor putea exprima creativitatea prin utilizarea echipamentelor CNC pentru tăiere, decupare, gravare sau imprimare. De asemenea copiii vor putea lucra cu o mare varietate de materiale precum hârtie, carton, polistiren, plastic, lemn. Astfel, întregul proces de creație din stadiul de idee și prototip, până în stadiul de realizare fizică, va fi la îndemâna fiecărui beneficiar participant din proiect. Participarea copiilor la sesiunile de lucru este gratuită și până la sfârșitul anului se estimează că 300 de elevi vor participa la activitățile din cadrul centrului.

Scopul proiectului este oferirea unei forme de educație non-formale cu aplicabilitate practică, complementară educației școlare clasice, pentru îmbunătățirea abilităților creative, tehnologice și practice, având ca obiective scăderea abandonului școlar prin stimularea interesului prin învățare, reducerea analfabetismului funcțional prin înțelegere, respectiv reducerea șomajului la nivel local prin pregătirea pentru meseriile viitorului și adaptabilitate la piața muncii’’, a declarat Andrei Popa – coordonatorul proiectului.

Start ONG este un program lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow. Domeniile vizate sunt: educație, sănătate, mediu, social și cultură. Valoarea totală a programului este de 500.000 euro.