Asociația CSR Nest anunță lansarea proiectului SustainABLE: Raising a new generation of young entrepreneurs. Proiectul este co-finanțat de Uniunea Europeană prin Erasmus+ și este derulat în perioada martie 2024 – decembrie 2025 de un consorțiu format din 3 organizații neguvernamentale: Asociația CSR Nest (România), En Root (Franța) și Society and Enterprise Development Institute (SEDI – Lituania).

Proiectul SustainABLE: Raising a new generation of young entrepreneurs își propune să sprijine 150 de tineri antreprenori din România, Lituania și Franța în a dobândi cunoștințe, abilități și atitudini necesare pentru a dezvolta un business sustenabil, printr-o serie de sesiuni de tranining, mentoring și networking. Totodată, la finalul proiectului, 400 de (viitori) antreprenori vor beneficia de un nivel mai ridicat de conștientizare cu privire la beneficiile antreprenoriatului sustenabil.

În fiecare țară vor fi organizate câte două ediții de training pentru tinerii antreprenori, în format mixt, fiecare cu o durată de 3 luni și incluzând 50 de tineri antreprenori. Toți cei 50 de antreprenori vor trece prin 12 module de training, pe următoarele teme:

  • Planificare strategică
  • Leadership și echipe
  • Dezvoltare de produs
  • Amprenta de carbon a unei afaceri
  • Crearea de soluții de business sustenabil
  • Branding și vânzări
  • Sustenabilitate financiară
  • Instrumente digitale și automatizare
  • Publicurile țintă în afacerile sustenabile
  • Practici incluzive în afacerile sustenabile
  • Impactul social și scalarea
  • Legislație și reglementări în domeniul sustenabilității

Totodată, în cadrul proiectului vor fi organizate 5 hackathoane offline pe țară și 1 hackathon internațional online, care vor ajuta la implicarea tinerilor care studiază antreprenoriatul în tematica sustenabilității. Pentru a consolida cunoștințele dobândite pe parcursul sesiunilor de training și mentoring, tinerii antreprenori incluși în proiect vor beneficia și de 6 vizite la afaceri sustenabile existente în cele trei țări.

Proiectul va fi susținut și de o platformă web cu dublu rol: instrument de informare și de învățare online (e-Learning) pentru toți antreprenorii interesați de conceptul de sustenabilitate și de modul în care acesta este integrat în strategiile de afaceri ale companiilor. Nu în ultimul rând, pe platformă vor fi încărcate 12 materiale video care prezintă afaceri sustenabile active în cele 3 țări, un manual pentru lucrătorii de tineret care doresc să folosească aceste metode în munca lor precum și un ghid pentru tinerii antreprenori.

Potrivit studiului “Insights PulseZ” realizat de specialiștii programelor naționale Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) și Insights, parte a organizației Romanian Business Leaders (RBL), la nivelul anului 2022, jumătate dintre tinerii români născuți între 1995 și 2010 care au luat în calcul să investească în propria afacere au rămas motivați și dornici, în pofida lipsei resurselor financiare.

Insights PulseZ mai relevă și faptul că tinerii din România reprezintă o generație dornică de a-și lăsa amprenta la nivel de societate, fiind totodată atentă la valori precum sustenabilitatea. Acest lucru înseamnă că, printr-un ghidaj potrivit, tinerii GenZ de astăzi pot forma generația viitoare de antreprenori români cu business-uri sustenabile”, spune Sergiu Sebesi, coordonatorul proiectului în cadrul Asociației CSR Nest.