Kantar și Fundația Ellen MacArthur au lansat un nou ghid de marketing menit să ofere companiilor competențele necesare ca să treacă de la o economie liniară la una circulară. Această inițiativă este concepută pentru a ajuta experții în marketing să valorifice principiile sustenabilității, stimulând în același timp creșterea afacerilor și sporind loialitatea clienților.
Ghidul prezintă strategii esențiale pentru experții în marketing, nu numai pentru a se adapta la peisajul economic în schimbare, ci și pentru a se dezvolta în cadrul acestuia. Pe măsură ce modelele liniare tradiționale de consum își arată limitările, economia circulară prezintă o alternativă inovatoare care pune accentul pe sustenabilitate și eficiența resurselor.
Documentul identifică patru căi critice pe care experții în marketing le pot urma pentru a valorifica oportunitățile economiei circulare. Aceste căi se concentrează pe crearea de relații pe termen lung cu clienții prin practici sustenabile, cum ar fi repararea produselor, revânzarea și încurajarea unei durate de viață mai lungi pentru produse. Prin adoptarea modelelor de afaceri circulare, companiile își pot spori valoarea mărcii și pot întări loialitatea clienților. Această abordare nu numai că răspunde cererii consumatorilor pentru practici sustenabile, dar contribuie și la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și la conservarea biodiversității.
Totodată, ghidul oferă profesioniștilor în marketing informațiile, exemplele și recomandările de care au nevoie pentru a obține acceptul organizațiilor în care activează și pentru a fructifica oportunitatea pe care o reprezintă economia circulară. Se bazează pe interviuri și sesiuni de lucru cu peste 50 de profesioniști în marketing și comunicare atât din agenții, cât și din companii aflate în fruntea tranziției către economia circulară, precum și pe studiile existente deja ale Kantar și ale Fundației Ellen MacArthur.
“Din studiul anual Kantar, Indexul Sectorial al Sustenabilității, știm că Obiectivul de Dezvoltare Durabilă numărul 12, “Producție și consum responsabile” este cel de-al treilea ca importanță pentru consumatorii români, aproape jumătate dintre ei fiind preocupați de acest subiect. Iar din ianuarie 2025 directiva europeană de raportare a sustenabilității corporative (CSRD) devine obligatorie, nu doar pentru companiile mari, ci și pentru entitățile mijlocii din România, obligându-le să dezvăluie informații esențiale despre impactul lor asupra mediului și cel social. Astfel, pe măsură ce sustenabilitatea devine o parte necesară a strategiei de business și pentru organizațiile din România, profesioniștii în marketing trebuie să fie pregătiți să fie liderii în încorporarea principiilor economiei circulare. Prin alinierea la practicile de economie circulară detaliate în ghidul nostru, marketerii români vor putea să încorporeze sustenabilitatea ca valoare de bază a brandurilor lor. Și, în felul acesta, companiile pot să răspundă satisfăcător la așteptările tot mai mari pe care le au consumatorii lor și se pot diferenția într-o piață tot mai competitivă”, a declarat Mădălin Vladu, Brand și Sustainability Lead, în cadrul Kantar România.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate