Auchan anunță implementarea în hipermarketul din Berceni a unui program complex de soluții menite să faciliteze accesul la cumpărături al persoanelor cu dizabilități (nevăzători și persoane cu deficiențe de vedere, deficiențe locomotorii, hipoacuzici) sub directa îndrumare a celor care au efectiv nevoie de ele.
Astfel, magazinul Auchan Berceni a fost echipat cu parcare conform normativului, zone speciale de pick-up și drop off pentru taxi & ridesharing, culoar tactil pentru nevăzători, serviciu de însoțire la cumpărături, coșuri de cumpărături speciale pentru persoanele în fotoliu rulant, cod QR pe vitrine cu apelare directă către serviciul clienți, acces facil la cântarul din zona de legume & fructe, case de marcat dedicate, cu spații mai largi, precum și rampă dedicată de acces la zona SGR. Cu ocazia remodelării din octombrie anul trecut, hipermarketul Auchan Berceni introdusese deja serviciul de acompaniere pentru persoanele cu dizabilități iar mulțumită colaborării strânse cu Consiliul Național al Dizabilității din România (CNDR) și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), au fost extinse accesibilitatea și gama de servicii, pentru a aduce magazinul la cele mai înalte standarde în ceea ce privește primirea și acompanierea persoanelor cu dizabilități.
”În Auchan Berceni au fost implementate măsuri semnificative pentru a îmbunătăți accesul la cumpărături pentru persoanele cu dizabilități. Este primul magazin din România care se aliniază standardelor internaționale, devenind un exemplu de bune practici și pentru alți comercianți. Acest proiect demonstrează angajamentul Auchan de a sprijini comunitatea și de a îmbunătăți constant serviciile oferite”, a declarat Daniela Tontsch, președinta CNDR.
”Suntem o companie cu o politică concretă de incluziune de care suntem mândri și este o normalitate să avem peste 140 de colegi persoane cu dizabilități, dintre care aproape jumătate sunt în familia noastră de mai bine de 10 ani. În același timp, toți consumatorii sunt egali pentru noi și vrem să le oferim cel mai simplu și bun parcurs de cumpărături. Este și un motiv în plus pentru care am introdus, încă de anul trecut, serviciul de acompaniere la cumpărături a persoanelor cu dizabilități în noul concept de hipermarket Auchan Berceni. Vom implementa noile standarde în toate hipermarketurile și supermarketurile Auchan, în perioada care urmează”, a declarat Tiberiu Dănețiu, Director Corporate Affairs & Retail Media, Auchan România.
În premieră în retailul local, orice persoană cu nevoi speciale poate solicita la Auchan Berceni să fie însoțită la cumpărături sau să i se facă cumpărăturile de către un angajat. Serviciul este disponibil zilnic, în intervalul orar de funcționare a magazinului, și este accesibil fie printr-o programare telefonică în prealabil, fie direct în momentul sosirii în magazin. De la lansarea acestui serviciu, din septembrie 2023, în fiecare săptămână, sunt persoane care beneficiază de acompaniere la cumpărături.
De asemenea, magazinul a implementat și case de marcat dedicate, cu spații mai largi, ce permit intrarea cu fotoliul rulant și cu căruțul special de cumpărături. Nu în ultimul rând, la zona de reciclare SGR a fost instalată o rampă dedicată de acces.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate