În următorii doi ani, parteneriatul dintre Teach for Romania și ING Bank România vizează testarea a două programe esențiale pentru îmbunătățirea sistemului educațional din zonele vulnerabile ale țării. Este vorba despre intervenții pentru transformarea a două școli Teach for Romania și susținerea a 10 directori în managementul școlar eficient.
În primul rând, proiectul se îndreaptă către programul de formare și mentorat dedicat directorilor de școală din medii defavorizate, furnizându-le pregătire și resurse pentru a face față tuturor provocărilor specifice acestor medii: elevi cu situație socio-economică precară, abandon școlar, violență, lipsa resurselor umane bine pregătite.
Directorii sunt înscriși gratuit într-un curs post-universitar, creat de Teach for Romania în parteneriat cu Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației – Universitatea București. Mai mult, ei beneficiază și de mentorat unu-la-unu, antrenându-și astfel competențe de leadership și de management educațional necesare pentru a readuce învățarea și starea de bine în școală: coagularea unei echipe performante și a ecosistemului educațional pentru gestionarea unei schimbări sustenabile, prioritizare strategică și eficacitate operațională, monitorizarea și evaluarea progresului.
”Ne bucurăm să inițiem împreună un demers de a defini și testa sustenabilitatea modelului de transformare a școlilor Teach for Romania, fiind alături de directori de școală din medii defavorizate în eforturile lor de a răspunde provocărilor din mediile vulnerabile. Privim cu încredere acest nou parteneriat și, mai ales, potențialul pe care acesta îl are în a contribui la sănătatea financiară ulterioară a copiilor care învață în aceste școli”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO, ING Bank România.
În al doilea rând, programul implementat de ING Bank și Teach for Romania vizează un model de transformare durabilă a școlilor din medii vulnerabile. Concret, Teach for Romania își propune să selecteze școli aflate în medii cu grad mare de defavorizare, să antreneze echipa de management și o masă critică de profesori interesați de o schimbare profundă, să le ofere acces la modele de bună-practică și la sprijin mentoral aplicat, astfel încât aceștia să devină liderii transformaționali capabili să activeze și să coaguleze resursele întregului ecosistem comunitar (părinți, autorități locale, antreprenori și ong-uri regionale, specialiști în gestionarea nevoilor copiilor) pentru a susține accesul la educație relevantă și progresul real al fiecărui elev.
”Să aduci în jurul școlii toată comunitatea este cea mai mare dovadă de responsabilitate și respect și cel mai sănătos mod de a produce schimbare și impact. Acesta este unul din principalele scopuri ale programului pilot de transformare a școlii, aflat în al doilea an de implementare, care produce deja rezultate vizibile la elevi: atât progres pe competențele de literație, cât și abilități socio-emoționale”, a declarat Iuliana Pielmuș, Director Executiv, Teach for Romania.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate