Pe baza creșterii inflației în ultimul an, românii optează tot mai des pentru achiziționarea articolelor de îmbrăcăminte preloved, accesibile, sau haine de tip vintage, inclusiv branduri de lux, sugerează un raport realizat de platforma OLX.
Conform OLX, comerțul de produse second hand, în cadrul platformei, a permis reducerea emisiilor de carbon cu 1,7 milioane de tone și, în același timp, economisirea a 18 milioane de metri cubi de apă și a 209.000 de tone de materiale textile.
În cadrul platformei OLX, utilizatorii preferă produsele din cadrul categoriei modă & frumusețe, dominând paleta de căutări articolele brandurilor de lux. Următoarele cele mai căutate categorii sunt: casă și gradină, electronice și electrocasnice.
Toamna aceasta, românii s-au implicat în activități de casă, iar alegerea obiectelor de grădină potrivite le-a permis să se bucure de activități precum grătarul, petrecerile în curte, picnicurile sau doar relaxarea în aer liber. Conform statisticilor, aceștia au achiziționat mobilier de exterior, accesorii pentru grătar și alte articole care le asigură confortul și divertismentul în timpul activităților în aer liber.
De asemenea, odată cu inovațiile în domeniul electronicelor si electrocasnicelor, utilizatorii platformei OLX sunt interesanți de gadgeturi performante, dispozitive inteligente ce le pot aduce un plus de confort și eficiență în viața de zi cu zi. Cele mai populare căutări pentru această categorie sunt pentru produse precum: tabletă, Iphone 14 Pro Max, frigider, boxe, laptop, boombox, JBL.
“Observăm că utilizatorii preferă articolele preloved de lux. Acestea sunt articole vestimentare care trec testul timpului, iar decizia de achiziție a unor obiecte vestimentare preloved contribuie la salvarea planetei” declară Andreea Popescu, Senior Brand Manager OLX – Goods.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate