Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de transport și soluții logistice, anunță testarea, pentru prima dată pe plan local, a unui camion electric.
În luna mai, Gebrüder Weiss România a testat un autotractor Volvo FH Electric 4×2, echipat cu un pachet de 6 baterii (540kWh), pe o perioadă de 10 zile. Această acțiune a fost realizată în parteneriat cu un client important din industria de sisteme de siguranță auto și Volvo Trucks, un producător cu o gamă largă de camioane electrice disponibilă în toate segmentele grele.
“În perioada 10-19 mai, camionul electric a realizat mai multe curse zilnic, fiind monitorizat constant de echipa de proiect. Astfel, testarea acestuia ne-a oferit posibilitatea de a înțelege mai bine oportunitățile și constrângerile operării unor unități de transport 100% electrice”, a declarat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.
„Suntem încântați să vedem un interes ridicat pentru camioane electrice în România. Acest test a relevat că, inclusiv pe rute scurte, prin suprapunerea timpilor de încărcare a bateriei camionului cu încărcarea/descărcarea mărfii, putem atinge un grad de utilizare foarte ridicat adică un rulaj zilnic de 4-500 km, cu un impact favorabil asupra rentabilității camioanelor electrice„, a adăugat Cătălin Enache, Electromobility Key Account, Volvo Trucks România.
În cadrul acestui experiment, Gebrüder Weiss a dorit să testeze și să înțeleagă ce presupune exploatarea acestei noi tehnologii, în contextul unui cost de achiziție superior unui camion convențional și a unei infrastructuri insuficient dezvoltată în România, momentan. S-au avut în vedere considerente precum: fiabilitate, consum, autonomie, timp de încărcare, dar nu numai.
În cele 10 zile de teste, camionul electric a efectuat zilnic multiple curse între Brașov și Sfântul Gheorghe și curse locale în zona Brașovului. Acesta a efectuat, în medie, 150 km în fiecare zi și a transportat materii prime, produse finite, dar și ambalaje destinate industriei auto între diferite puncte de lucru.
Rezultatele obținute la finalul testelor sunt satisfăcătoare și deschid posibilitatea achiziționării și operării unor astfel de camioane în activitățile zilnice de transport. În momentul de față, acestea se pretează a fi integrate pe distanțe medii, de până la 150-200 km tur-retur, cu condiția existenței unei stații de încărcare la capăt de traseu.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate