Fundația PepsiCo, filiala filantropică a companiei PepsiCo, a anunțat continuarea parteneriatului cu World Vision România pentru al treilea an consecutiv, contribuind astfel la reducerea inegalităților sociale și educaționale în zona rurală din proximitatea Bucureștiului.
Printr-o donație de 150.000 dolari, parteneriatul va sprijini nevoile educaționale, sociale și de pregătire profesională și va oferi mese calde pentru 90 de elevi din județele Ilfov și Ialomița, prin programul World Vision „Vreau în clasa a 9-a”.
”Suntem încântați să continuăm parteneriatul cu World Vision România pentru al treilea an consecutiv, menținându-ne dedicarea fermă pentru sprijinirea educației și dezvoltării copiilor din comunitățile vulnerabile. Prin colaborarea noastră, ne străduim să contribuim la construirea de oportunități educaționale și la diminuarea inegalităților sociale. În acest sens, oferim sprijin educațional și alimentar pentru eleviii din mediul rural, dorind să le facilităm acestora posibilitatea de a-și valorifica abilitățile și de a-și croi un viitor prosper” , a declarat Andrea Pont, PepsiCo Foundation Europe Lead.
Potrivit studiului World Vision România – Bunăstarea Copiilor din mediul rural, 2022, în comunitățile vulnerabile, 14% dintre adolescenţi se duc frecvent sau întotdeauna la culcare nemâncaţi, iar pentru 9% dintre ei aceasta este o situație obișnuită. Totodată, 37% dintre adolescenţi lipsesc de la şcoală uneori sau întotdeauna pentru că trebuie să lucreze în gospodărie și 47% dintre adolescenţii de sat declară că niciodată sau doar uneori le place la școală.
Pentru a reduce barierele socio-economice existente, Fundația PepsiCo anunță că va continua să lucreze alături de World Vision România și va oferi sprijin educațional și resurse pentru 90 de elevi care provin din zona rurală din județele Ilfov și Ialomița. Scopul parteneriatului este de a-i ajuta pe copii să-și continue studiile liceale prin accesul la activități educaționale formale și informale. Pe lângă acestea, părinții vor beneficia în 2024 de proiectul “Școala Părinților”, aceștia fiind informați prin intermediul unor webinarii în sfera a 3 domenii de interes: educație, protecție și sănătate.
”Experiența noastră dobândită în urma intervențiilor în comunități, ne-a demonstrat că există o nevoie majoră de investiții în sprijinul adolescenților din cele mai dezavantajate comunități, în special în tranziția lor de la gimnaziu la liceu și în următorii patru ani de studiu. Această perioadă este crucială pentru dezvoltarea lor și poate influența în mod semnificativ parcursul lor educațional și profesional ulterior. Inegalitățile evidente între elevii din mediul rural și cei din oraș trebuie rezolvate pentru a asigura că toți tinerii au șanse egale la educație, la universitate sau în viață, la un loc de muncă”, a declarat Mihaela Nabăr, Executive Director, Fundația World Vision România.
Din 2008, Fundația World Vision derulează programul „Vreau în clasa a 9-a” care oferă burse pentru peste 1.000 de elevi din sate din România în vederea continuării studiilor liceale, investind totodată în dezvoltarea educațională și personală a acestora. De la începerea parteneriatului în 2021, Fundația PepsiCo a sprijinit World Vision România cu o finanțare de peste 750.000 USD.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate