Într-un nou proiect ASAP România, denumit Școala ASAP+, cinci instituții de învățământ din București, Brașov și Constanța vor deveni școli model, exemple de bune practici în colectarea separată a deșeurilor reciclabile.
Proiectul Școala ASAP+ își propune astfel să ajute instituțiile de învățământ din România să se pregătească pentru a obține statutul de ”Școală Verde”, în conformitate cu prevederile Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), unde sunt obligatorii de îndeplinit două aspecte: eco educația, prin învățarea experiențială, în școli (re)configurate ca spații prietenoase cu mediul, respectiv implicarea elevilor în rezolvarea problemelor de mediu.
Selecția școlilor partenere a fost realizată în urma unui apel către toate școlile din localitățile ASAP, în vara acestui an. Cele 5 instituții de învățământ parte din această inițiativă sunt: din București – Liceul Teoretic ”Jean Monnet”, Colegiul Național ”Iulia Hașdeu” și Colegiul Național ”Grigore Moisil”, din Brașov – Colegiul Național ”Àprily Lajos” și din Constanța – Colegiul Național ”Mircea cel Bătrân”.
”Școala ASAP+ e un proiect pe care îl aveam de ceva timp în minte și ne bucurăm că acum îl putem anunța. Suntem curioși să vedem cum vor răspunde cele 5 licee și colegii alese la acțiunile pe care le-am propus pentru următoarele luni. Ne-am concentrat atenția către București, Brașov și Constanța pentru că acestea sunt printre primele orașe în care am avut parteneriate ASAP și menținem o relație strânsă, solidă cu colaboratorii locali”, a precizat Mihaela Tutunaru, coordonator program ASAP.
La finalul proiectului, pentru a evalua procesele și acțiunile implementate în cele 5 instituții de învățământ, ASAP România ia în calcul o serie de criterii calitative și cantitative.
”Când spunem calitativ, ne dorim să existe o implicare a întregii comunități din interiorul școlii în procesul de învățare și de educare despre colectarea separată, să refolosească deșeurile reciclabile, să respecte obligațiile legale cu privire la managementul deșeurilor, să ia în calcul utilizarea de instrumente noi de lucru atât pentru profesori, la clasă, cât și pentru personalul administrativ, precum platforma digitală de management deșeuri, modele de documente utile pe care le pot utiliza în relația cu autoritățile locale sau cu firmele de salubritate etc. Pentru partea cantitativă, vom avea în vedere dacă și în ce fel se completează infrastructura de coșuri de gunoi pentru colectarea corectă a deșeurilor (reciclabile și menajer) din sălile de clasă și din spațiile comune, din interiorul școlilor. Suntem curioși să primim feedback-ul tuturor celor implicați în proiect și să vedem rezultatele”, completează Mihaela Tutunaru.
Proiectul Școala ASAP+ este la acest moment un proiect pilot. În funcție de reacțiile comunităților implicate și de rezultatele obținute prin acțiunile desfășurate, ASAP va continua și va recalibra inițiativele similare pentru viitorul an școlar.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate