Românii sunt tot mai preocupați de sustenabilitate, înclinație pe care și-o manifestă prin alegerea produselor fabricate din materiale naturale și care rezistă mult mai bine în timp, arată un studiu realizat de Genuin în parteneriat cu Igloo, IZI data și specialistul în marketing, Cristiana Belodan.
Astfel, pentru 74% dintre cei chestionați, durabilitatea este cel mai important criteriu atunci când aleg designul interior. Esteticul este pe locul doi (61%), urmat îndeaproape de ușurința cu care se întreține spațiul (55%). Mai mult, 8 din 10 români preferă un design durabil în locul unuia în pas cu tendințele.
La capitolul stare de bine generată de amenajarea spațiului interior, 3 din 10 respondenți au declarat că sănătatea și starea de bine sunt la fel de importante ca estetica, iar jumătate dintre respondenți consideră că materialele naturale contribuie la îmbunătățirea stării de spirit și a calității aerului din interiorul locuinței. În topul de tendințe sustenabile pentru design interior se află cel biofilic (43%) și cel minimalist (37%), urmate de stilul scandinav (33%).
În ceea ce privește inul, 9 din 10 persoane știu că este un material complet natural, 8 din 10 îl recunosc ca fiind prietenos cu mediul și non-toxic, iar jumătate dintre aceștia știu că este benefic pentru somn. Cu toate acestea, cei mai mulți respondenți (84%) preferă așternuturile din bumbac și 49% lle combină cu cele din in sau le aleg doar pe acestea din urmă. Această decizie se poate explica prin faptul că jumătate dintre români consideră inul ca fiind mai greu de întreținut și mai scump, dar și pentru că 71% dintre aceștia percep bumbacul ca fiind mai rezistent decât inul, lâna sau cânepa.
”De regulă, când ne uităm la designul interior, obișnuim ca prin el să ne exprimăm stilul, statutul și poate uneori puterea, toate fiind motivații externe. Dar dacă schimbăm paradigma și facem alegeri pentru a îmbunătăți sănătatea noastră mentală și fizică, lucrurile ar putea lua cu totul altă formă. Observăm că în cadrul respondenților studiului, care sunt parte din comunități interesate atât de design, cât și de nutriție sau haine naturale, există o înclinație spre natură și alegeri naturale în casă. Asta poate să ducă în timp la un impact puternic și adânc societal, asupra modului în care ne simțim în casă ”, declară Oana Opriș (Genuin) și Anda Zota (Igloo).
Studiul a fost realizat online în comunitățile Igloo, Genuin și IZI data pe un eșantion de 771 persoane interesate de designul interior, utilizatori de internet. Perioada de colectare a datelor a fost 3 februarie – 20 martie 2024. Studiul a fost parte dintr-o rundă de finanțare primită de Genuin în parteneriat cu Innovation Norway, pentru a sprijini impactul start-up-urilor sustenabile în România.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate