Un nou studiu realizat de Boston Consulting Group (BCG), intitulat Europe’s High-End Buyers Rethink EV Ownership, arată că 38% dintre consumatorii care intenționează să achiziționeze un automobil de peste 80.000 de euro în următorul an, iau în considerare o mașină electrică.

Producătorii de vehicule electrice au o oportunitate unică de a atrage o nouă generație de consumatori de lux. Pentru a reuși, trebuie să ofere vehicule electrice cu specificații și caracteristici adecvate la un preț competitiv. Acești consumatori sunt dornici să exploreze piața vehiculelor electrice, dar sunt, de asemenea, familiarizați cu tehnologia digitală și sunt sensibili la valoare”, a declarat Adam Karakas, Partner al biroului BCG din Budapesta.

Timpul și experiența de încărcare reprezintă principalele obstacole în calea adopției, 46% dintre respondenți fiind preocupați de lipsa stațiilor de încărcare rapidă, de timpii lungi de așteptare și de costul instalării încărcătoarelor private.

Autonomia este o altă preocupare pentru 44% dintre respondenți, în special în ceea ce privește predictibilitatea bateriei și performanța acesteia în condiții de frig. Totuși, aceste preocupări scad semnificativ în rândul celor care au condus deja un vehicul electric cu baterie – cu 24% în cazul timpului de încărcare și cu 34% în cazul autonomiei.

Studiul se bazează pe un sondaj realizat pe un eșantion de peste 5.000 de cumpărători potențiali de automobile din cinci mari piețe europene: Germania, Franța, Marea Britanie, Italia și Spania. Dintre aceștia, 20% fac parte din segmentele de preț premium plus și lux.