Zalando, una dintre cele mai importante platforme online de fashion și lifestyle din Europa, a anunțat recent câștigătorul Zalando Sustainability Award, în parteneriat cu Copenhagen Fashion Week: STAMM.

Brandul a impresionat în mod special juriul prin utilizarea materialelor mai sustenabile, inclusiv puf reciclat pentru gecile de iarnă și Indian Khadi, un material textil cu lungă istorie, creat din bumbac tors manual.

„Acest premiu este o celebrare a unui brand la început de drum, ghidat de inovație, diversitate și expresie estetică bazată pe o abordare durabilă. Suntem onorați să fim parte dintr-o platformă atât de importantă și să avem oportunitatea de a ne conecta cu liderii din industrie. Obținerea acestui premiu ne va permite să ne dezvoltăm rețeaua și să continuă să lucrăm la schimbarea în bine a domeniului”, spune Elisabet Stamm, directorul creativ al STAMM.

STAMM va primi un premiu în valoare de 20,000 de euro și va semna un parteneriat cu Zalando, pentru a crea o colecție exclusivă și a dezvolta soluții sustenabile atunci când vine vorba de design și materiale, procese de producție, tehnologie și trasabilitate. Pentru a susține evoluția brandului, Zalando va pune la dispoziția clienților săi de pe piața europeană colecția AW23 prezentată în cadrul Copenhagen Fashion Week.

Brandul finalist Selam Fessahaye a fost apreciat de juriu pentru gama variată de materiale, stiluri și competențe tehnice, în timp ce TG Botanical a fost lăudat pentru atenția acordată detaliilor, utilizarea materialelor brute și producția locală.

Colecțiile finaliștilor Zalando Sustainability Award au fost prezentate în cadrul Copenhagen Fashion Week’s Pressen în perioada 31 ianuarie – 2 februarie 2023. Colecțiile au fost de asemenea expuse pe platforma Zalando Greenhouse, un showroom digital ce le permite clienților din întreaga lume să urmărească online prezentările de modă.

Despre finaliștii Zalando Sustainability Award AW23

STAMM
STAMM este un brand de îmbrăcăminte și concept multicultural cu sediul în Copenhaga. Acesta a fost fondat de Elisabet Stamm, care după mai mulți ani de lucru în zona creativă și după ce și-a folosit viziunea artistică pentru a crea brandul fashion de lux A.A.Spectrum (2015 – 2020) a decis să lanseze brandul omonim unisex, ce combină interesele ei variate și caracterul incluziv.

TG Botanical
TG Botanical un brand de îmbrăcăminte din Ucraina ce îmbină atât resursele tehnologice, cât și cele naturale. Pentru fondatoarea Tatyana Chumak, crearea acestui brand a fost nu numai o oportunitate de a păstra legătura cu familia sau și afacerea acesteia (tatăl său a fost și continuă să fie fermier), ci și o dorință de a arăta lumii că hainele produse local pot și ar trebui să fie prietenoase cu mediul.

Selam Fessahaye
Creatoarea din Suedia Selam Fessahaye și-a lansat prima colecție la Stockholm Fashion în 2018 și a devenit imediat un nume important pe scena fashion din Scandinavia. Perspectiva sa vizionară asupra designului spune o poveste incluzivă, aducând în același timp un omagiu creațiilor artistice. Brandul ce a câștigat numeroase premii au fost numit “inovativ, oferind cea mai diversă selecție de manechine pentru podium din istoria fashionului scandinav”.