SoftServe, companie de consultanță IT, a lansat raportul anual de sustenabilitate, prin intermediul căruia prezintă progresele  pe care le-a realizat în 2022.

Ca răspuns la războiul din Ucraina, Open Eyes, fundația caritabilă a SoftServe, a strâns peste 11,7 milioane de dolari pentru a furniza asistență umanitară vitală și resurse celor aflați în nevoie, inclusiv 71 de ambulanțe și 52 de vehicule de evacuare medicală de pe liniile de front.

Open Tech – platforma de crowdsourcing pro bono a SoftServe – a creat 10 programe axate pe ajutorarea Ucrainei, cum ar fi „The Shelter”, care a găzduit peste 1 milion de refugiați, și jocul educativ „NUMO”, dezvoltat în colaborare cu UNICEF Ucraina, de care a beneficiat 74,000 de copii din adăposturile antiaeriene.

Încă de la începutul invaziei rusești, SoftServe a acordat prioritate siguranței angajaților săi, prin eforturi menite să ofere sprijin financiar, operațional, informațional și psihologic. Compania a relocat 5,675 de angajați ucraineni atât în străinătate, cât și în Ucraina – în zone mai îndepărtate de linia frontului, oferindu-le asistență financiară, în timp ce peste 1,750 de persoane din Polonia și Ucraina au beneficiat de suport psihologic gratuit. Aproximativ 50 de angajați au fost relocați în România de la începutul războiului, iar dintre aceștia, 14 au decis să se alăture echipei de 100 de persoane din SoftServe România.

Sustenabilitatea se află în centrul a tot ceea ce facem la SoftServe. Angajamentul nostru ferm de a crea un impact pozitiv pentru oameni, comunități și mediul în care ne desfășurăm activitatea ne alimentează pasiunea și acțiunile. Împreună, colegii, clienții și partenerii au creat o forță comună pentru bine„, a declarat Chris Baker, CEO al SoftServe.

Ca parte a strategiei sale de eficientizare a resurselor de mediu pe 10 ani, SoftServe a redus în 2022 emisiile directe de gaze cu efect de seră cu 43% și emisiile indirecte cu 46%. De asemenea, compania a primit certificarea ISO 14001:2015.

În 2022, SoftServe a continuat să promoveze o cultură a diversității, echității și incluziunii (DEI). În cadrul SoftServe România, 41% dintre angajați sunt femei. Procentul femeilor în funcții de asociat, de conducere și de management a crescut cu 1%, respectiv 3% și 2%. Mai mult, raportul de femei în roluri de conducere și management depășește în prezent standardele industriei. SoftServe a colaborat, de asemenea, cu organizații neguvernamentale din Ucraina și Columbia pentru a ajuta peste 110 femei să își înceapă cariera în domeniul IT prin oferirea de cursuri gratuite.

În 2022, SoftServe și-a reluat parteneriatele cu universitățile după pauza cauzată de pandemie. Compania și-a extins programele în noi locații și a format peste 20 de noi parteneriate, crescând astfel numărul partenerilor universitari la 84 în Ucraina, Mexic, Columbia, Polonia și Bulgaria. Ca parte a colaborării sale cu universitățile, SoftServe a dezvoltat programe de educație duală pentru a ajuta studenții să obțină o diplomă de licență în domeniul IT și să devină specialiști pregătiți pentru piața muncii. Începând cu 2022, în șase universități partenere din Ucraina erau înscriși 1,381 de studenți în programele de educație duală.