În cadrul celei de-a doua ediții a campaniei  „Și naturii îi e greu să se lase de fumat”, organizate de centrul comercial Vulcan Value Centre, au fost colectate peste 38.000 de chiștoace, cu scopul de a aduce în atenția publicului impactul negativ al fumatului asupra mediului și de a încuraja un comportament ecologic în rândul clienților.

Conform celor mai recente statistici publicate de Institutul EURISPES, România se situează în topul clasamentului din Uniunea Europeană, având una dintre cele mai mari rate de fumători, respectiv 32,2%. Colectarea chiștoacelor din parcarea centrului comercial a fost realizată de către 20 de voluntari din cadrul Asociației Colorăm Zâmbete, în perioada 22-24 iunie și 29-30 iunie.

Studiile de specialitate arată că durata de dezintegrare în natură a unui filtru de țigară este de 12 ani, astfel că Vulcan Value Centre a luat inițiativa de a colecta chiștoacele în mod responsabil pentru a îmbunătăți calitatea mediului înconjurător. Chiștoacele colectate au fost expuse în urne special amenajate la intrarea centrului comercial, astfel încât clienții să poată urmări progresul campaniei.  Ulterior, toate chiștoacele au fost distruse mecanic pentru a preveni contaminarea mediului. Prin distrugerea acestora, a fost evitată infiltrarea în sol a substanțelor toxice din chiștoace cu scopul de a diminua gradul poluării.

Toate proiectele de responsabilitate socială ale grupului, implementate la nivel regional, inclusiv pe piața din România, sunt comunicate sub umbrela #ResponsiblyTogether (#ResponsabiliÎmpreună), platforma de responsabilitate socială a NEPI Rockcastle. #ResponsabiliÎmpreună reprezintă angajamentul asumat la nivel de grup, dezvoltat și implementat prin intermediul centrelor comerciale din portofoliul companiei, de a susține comunitățile locale, de a reuni și a promova inițiative care definesc pilonii strategiei de sustenabilitate a companiei, precum educația, comunitatea și protecția mediului.