PepsiCo România face un nou pas pentru un viitor sustenabil, ca parte a programului strategic pep+ (PepsiCo Positive), și adaugă în flota de distribuție operată de GXO, cel mai mare furnizor de logistică contractuală pure-play din lume, 10 autovehicule electrice – 8 camioane cu o capacitate de 7,2 tone și 2 vanuri de 3,5 tone.

Astfel, aproximativ un sfert din flota de distribuție operată de GXO pentru PepsiCo în București-Ilfov este acum electrificată, ceea ce permite reducerea anuală a emisiilor de carbon cu circa 180 de tone CO2, comparativ cu vehiculele diesel.

Decarbonizarea lanțului nostru valoric este un efort complex, care necesită o abordare multidirecțională și adoptarea mai multor soluții. Demersurile pe care le-am început în 2019, prin înlocuirea a 90% din flota proprie PepsiCo cu mașini hibride și, mai recent, prin adăugarea celui de-al doilea camion electric, au reprezentat etape importante în consolidarea angajamentului nostru pentru sustenabilitate și reducerea impactului asupra mediului. Prin integrarea a încă 10 autovehicule electrice în flota de distribuție operată de GXO, continuăm acest parcurs și, împreună cu partenerul nostru, valorificăm avantajele operaționale pe care acestea le oferă, pentru o distribuție sustenabilă, eficientă și sigură a produselor noastre”, a declarat Emilian Dinică, Supply Chain Director, PepsiCo East Balkans.

Noile vehicule electrice sunt dotate cu acumulatori de mare capacitate, care asigură o autonomie de până la 180 km pentru camioane și de aproximativ 200 km pentru vanuri. Pentru încărcarea flotei electrice, PepsiCo a instalat încă din anul 2023 două stații dedicate în fabrica sa de băuturi din Dragomirești, de 50 kW DC, respectiv 22 kW AC.

Pentru sustenabilitatea lanțului valoric, PepsiCo a investit în România peste 150 de milioane de dolari în proiecte ce au vizat: instalarea a peste 3.000 de panouri fotovoltaice în locațiile proprii; implementarea de soluții de automatizare în cele două fabrici – băuturi, în Dragomirești-Deal, și snackuri, în Popești-Leordeni; construirea unui depozit de tip high-bay. Aceste investiții au contribuit atât la creșterea capacității de producție, cât și la eficiența energetică, reducerea consumului de energie și apă, scăderea emisiilor de CO2 și diminuarea utilizării de plastic.