Mercedes-Benz Trucks a prezentat oficial camionul electric eActros 400, noua variantă bazată pe tehnologia eActros 600.
Cu numeroase opțiuni de combinații noi bazate pe ambele modele, Mercedes-Benz Trucks își extinde în mod specific gama de camioane electrice pentru a putea satisface și mai multe cerințe logistice în transportul electric de marfă pe distanțe lungi. Mercedes-Benz Trucks va oferi modelul eActros 400 cu două baterii, disponibil ca tractor pentru semiremorcă sau șasiu platformă, pentru a se adapta cerințelor individuale în ceea ce privește scopul, autonomia și sarcina utilă. În plus, clienții vor putea alege în viitor între două cabine: cabina L cu intrare joasă, sau cabina ProCabin, mai mare și îmbunătățită din punct de vedere aerodinamic, pentru un confort maxim. În plus, vor exista un număr mare de variante noi de ampatament, precum și configurații suplimentare ale axelor pentru șasiul cu platformă, pentru a acoperi și mai multe domenii de aplicare.
”Din 2021, contribuim activ la transformarea transportului de marfă și oferim soluții practice. Modelul eActros 600 dovedește că transportul electric pe distanțe lungi este o realitate – vehiculul funcționează deja cu succes în peste 15 țări europene. Dar un lucru este clar: pentru ca transformarea să aibă succes, extinderea infrastructurii de încărcare trebuie să țină pasul cu vehiculele, iar exploatarea trebuie să fie profitabilă pentru clienții noștri”, a declarat Achim Puchert, CEO al Mercedes-Benz Trucks.
”Am dezvoltat în mod consecvent a doua generație a modelului eActros ca model modular. Acesta combină tehnologia modernă a bateriilor LFP, un sistem de propulsie electric eficient și sisteme inteligente de asistență. Datorită acestei modularități și opțiunilor combinabile pentru capacitatea bateriei, cabină și șasiu, oferim peste 40 de opțiuni de combinare pentru vehiculul de bază al eActros. Acest lucru ne permite să răspundem și mai specific cerințelor diverse ale clienților noștri și contribuie în mod semnificativ la decarbonizarea transportului rutier de marfă”, a declarat Rainer Müller-Finkeldei, șef al departamentului de inginerie de produs Mercedes-Benz Trucks.
Gama de modele eActros oferă un potențial clar de reducere a emisiilor de CO2 în comparație cu un model Actros comparabil cu motor diesel. Valorile reale depind de modelul respectiv și de mixul energetic cu care sunt încărcate bateriile. Pe baza mixului energetic mediu al UE, sunt posibile economii de aproximativ 40%. Dacă se utilizează exclusiv energie electrică din surse regenerabile, sunt posibile reduceri de CO2 de peste 80% în comparație cu un vehicul diesel, pe un ciclu de viață estimat al vehiculului de zece ani.
Un potențial suplimentar de reducere a emisiilor de CO2 rezultă și din alegerea unei variante de vehicul cu doar două pachete de baterii. De exemplu, acest lucru duce la o reducere de 22 de tone de CO2 în producția unui șasiu platformă eActros 400 6×2 cu cabină L, în comparație cu aceeași configurație cu trei pachete de baterii. În acest caz, aceasta corespunde unei reduceri de aproximativ 23% a emisiilor de CO2 generate de producție.
Mercedes-Benz Trucks are camioane electrice în portofoliul său din 2021. Inițial, eActros 300/400 a fost introdus ca primul vehicul electric cu baterie pentru transportul greu de distribuție, urmat doar un an mai târziu de eEconic, care era predestinat pentru utilizarea în transportul municipal de deșeuri și continuă să fie produs în această formă. Producția în serie a celei de-a doua generații de camioane electrice de la Mercedes-Benz Trucks cu modelul eActros 600 a început la sfârșitul anului 2024. Noul eArocs 400 pentru transportul urban de construcții, care a fost prezentat la Bauma 2025, va fi lansat anul viitor și va prelua, de asemenea, componente esențiale de la eActros 600.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate
























