Parte a procesului de eliminare a barierelor cu care persoanele cu dizabilități se confruntă în accesarea serviciilor bancare, ING Bank anunță lansarea cardurilor cu marcaje dedicate persoanelor cu dizabilități de vedere. Până în prezent, au fost personalizate peste 16.000 de astfel de carduri, care au o decupare semicirculară într-un colț, ușor de recunoscut prin atingere.

De la reproiectarea bancomatelor și emiterea de carduri cu notch dedicate persoanelor cu dizabilități de vedere, până la îmbunătățirea platformelor digitale și instruirea angajaților noștri, fiecare acțiune a fost gândită special pentru clienții noștri. Ne dorim ca toți să se simtă bineveniți, sprijiniți și independenți atunci când folosesc serviciile ING”, a ddeclarat Eleni Skoura, Deputy CEO și Head of Retail Banking ING Bank România.

Procesul de accesibilizare, inițiat de ING în 2023, face parte din angajamentul băncii de a oferi acces egal la produse și servicii bancare pentru toate persoanele, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități și este implementat cu sprijinul Acces2Accesibility Movement (APASS), companie specializată în servicii de accesibilitate și Unitate Protejată Autorizată. Majoritatea serviciilor APASS sunt realizate direct de persoane cu dizabilități.

Echipa APASS s-a implicat în procesul de accesibilizare a serviciilor și produselor ING Bank în mai multe direcții: experiența utilizatorilor nevăzători la ATM-uri și în office-urile ING, evaluarea sediilor ING din perspectiva accesibilității persoanelor cu mai multe tipuri de dizabilități, îmbunătățirea serviciilor digitale ale ING, cu accent pe experiența utilizatorilor, prin integrarea în fluxul operațional a criteriilor de accesibilitate.

Accesibilitatea este un proces continuu care, pentru a avea impact pe termen lung, trebuie integrată în fluxuri și operațiuni interne. Mai mult, pentru a avea rezultate palpabile la nivelul clientului final – persoană cu dizabilități, este esențial să depășim nivelul conform, minim impus de lege, și să oferim produse și servicii care pun accent pe experiența utilizatorului final. Mă bucur că ING Bank a înțeles această diferențiere: pe de o parte elimină barierele de accesibilitate cu care se confruntă persoanele cu dizabilități în relația cu banca, iar pe de altă parte integrează în procesele și fluxurile interne de lucru criteriile de accesibilitate”, explică Dan Patzelt, CEO Acces2Accesibility Movement (APASS).

Peste 100 de office-uri ING Bank oferă acces la servicii bancare persoanelor cu dizabilități de vedere sau locomotorii, respectiv aproximativ 70% din totalul agențiilor ING de la nivel național. Două office-uri ING din Capitală sunt complet accesibilizate, cu rampă de acces, indicatoare în limbaj Braille, traseu tactil și ATM-uri dedicate, iar până la finalul anului ING își propune să ofere la ATM-uri, în fiecare office, servicii accesibile comunității de persoane cu dizabilități. De asemenea, până la finalul lunii iulie 2025, office-urile ING urmează să fie dotate cu indicatoare în limbaj Braille și trasee tactile.

Începând cu 28 iunie 2025, băncile trebuie să respecte reguli de accesibilitate pentru clienți persoane fizice, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități, conform Legii nr. 232/2023, care transpune Directiva (UE) 2019/882 privind cerințele de accesibilitate pentru produse și servicii. Mai multe detalii despre accesibilizarea produselor și serviciilor ING sunt disponibile la adresa ing.ro/lp/accesibilitate.