Humana People to People, una dintre cele mai mari rețele de magazine de haine second hand din România, anunță lansarea Humana Hub, o platformă inovatoare dedicată sustenabilității în modă.
Prin Humana Hub, românii vor descoperi soluții practice pentru a cultiva un comportament și un stil vestimentar sustenabil, vor putea lua parte la evenimente interactive și vor avea acces la resurse utile pentru a face alegeri mai cumpătate, contribuind activ la viitorul modei circulare.
În România, peste 95% din haine ajung la groapa de gunoi sau sunt incinerate. Până la implementarea unor mecanisme eficiente de colectare și reutilizare, este nevoie de inițiative care să educe, să inspire și să ofere soluții concrete. Humana Hub vine ca un răspuns la această nevoie, reunind oameni din cele mai variate domenii care sunt interesați să transforme modul în care consumăm moda și să valorifice mai bine resursele existente.
Humana Hub va funcționa atât offline, prin evenimente organizate în magazine Humana, cât și online, pe rețele sociale ca Facebook și Instagram, iar website-ul Humana România va centraliza activitățile desfășurate pe tot parcursul anului. Aici vor fi disponibile articole educative, ghiduri de reutilizare, testimoniale, interviuri, sfaturi de styling sustenabil, dar și materiale despre impactul real al modei asupra planetei.
Inițiativa integrează și o serie de proiecte deja implementate de Humana România: manualul educațional Iubim moda sustenabilă realizat alături de Fundația Noi Orizonturi și predat în mai multe școli din România, proiectul Repair, care coagulează o rețea de croitori locali pentru recondiționarea hainelor, precum și parteneriatul cu Universitatea Națională de Arte București (UNARTE), pentru formarea viitorilor designeri în moda sustenabilă.
”Vrem să punem la dispoziție lunga experiență Humana People to People în recuperarea și reutilizarea hainelor pentru susținerea proiectelor umanitare astfel încât să impulsionăm schimbarea de mentalitate. Românii sunt tot mai interesați de sustenabilitate și observăm că mai ales tinerii din Generația Z adoptă soluții ca reutilizarea hainelor și construirea unor garderobe flexibile în ceea ce privește combinațiile. Pentru a accelera tranziția, am simțit că este nevoie de un spațiu în care oamenii să descopere alternative concrete și să facă schimb de informații. Humana Hub își propune să fie acest loc, în care oricine poate găsi motivație, inspirație și soluții practice pentru un stil mai responsabil”, a declarat Mădălina Corciu, PR & CSR Manager, Humana People to People România.
”La nivel global, vedem un interes crescut pentru reutilizarea hainelor și reducerea risipei textile, iar România are un rol important în această mișcare. Tradiția românilor de a repara și refolosi hainele poate redeveni un obicei firesc, adaptat noilor tendințe din modă. Humana Hub oferă românilor șansa de a redescoperi aceste practici și de a deveni un exemplu în regiune. Prin implicare și creativitate, România poate deveni un motor al schimbării în Europa de Est, inspirând alte țări să urmeze aceeași direcție”, a declarat Karina Bolin, Președinte Humana People to People România.

Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate