Continuând ambiția de a oferi haine de calitate la prețuri accesibile, reducându-și în același timp impactul asupra planetei, Primark a publicat cel de-al treilea raport anual privind progresul în materie de sustenabilitate și etică, care arată modul în care afacerea își integrează angajamentele în materie de sustenabilitate și are un impact real.
În ultimele 12 luni, două treimi (66%) din hainele vândute în Primark au fost fabricate din materiale reciclate sau din materiale obținute în mod durabil. Primark a progresat, de asemenea, în ceea ce privește angajamentul său de a aborda problema deșeurilor textile prin introducerea mai multor haine care sunt reciclabile la sfârșitul ciclului de viață. În acest an, retailerul internațional de modă s-a concentrat pe creșterea volumului hainelor sale care sunt circulare prin design în categorii precum denim și jersey și a continuat să își integreze orientările privind circularitatea produselor prin formarea colegilor și a furnizorilor. 3% din hainele vândute în Primark în ultimele 12 luni au fost circulare prin design, ceea ce înseamnă că au îndeplinit criteriile stabilite în standardul de produs circular al Primark, inclusiv articolele din gamele Rita Ora și Disney’s The Lion King.
Contestând percepția conform căreia hainele mai durabile costă mai mult, Primark și-a lansat în acest an Cadrul de durabilitate. În ciuda accentului pus de UE pe durabilitatea produselor, precum și a creșterii costului vieții și a impactului deșeurilor textile asupra mediului, în prezent nu există niciun standard industrial sau juridic convenit pentru durabilitatea fizică. Sprijinit de cercetări realizate de organizația de caritate pentru mediu Hubbub și de Școala de Design a Universității din Leeds (UOL), Cadrul de durabilitate al Primark este conceput pentru a stabili standardele privind modul în care comercianții cu amănuntul de modă îi pot ajuta pe consumatori să obțină mai mult de la hainele lor.
Reducerea emisiilor de carbon în întregul său lanț valoric în ultimele 12 luni reprezintă o realizare importantă pentru Primark, care și-a stabilit ambiția de a reduce la jumătate emisiile de carbon în întregul său lanț valoric până în 2030. Emisiile Primark Scope 1 și 2 (bazate pe piață) s-au redus cu 21% în 2024, comparativ cu 2023, și au fost cu 52% mai mici decât nivelul de referință din 2019. Această reducere a fost realizată prin măsuri de eficiență energetică în magazinele sale și prin achiziționarea de energie electrică regenerabilă și cu emisii reduse de carbon. Primark a obținut o reducere de 1,9% a emisiilor totale de carbon în întregul său lanț valoric față de anul de referință 2019 și o scădere de 11,6% față de anul trecut. Retailerul se așteaptă ca această reducere să fluctueze pe termen scurt pe măsură ce compania se extinde.
Deoarece bumbacul este cea mai utilizată fibră în îmbrăcămintea Primark, evoluția proiectului Primark Cotton (fostul program Primark Sustainable Cotton) și instruirea fermierilor de bumbac cu privire la practici agricole mai regenerative reprezintă un obiectiv continuu. Aproximativ 3 000 de fermieri au finalizat anul acesta un proiect pilot în India, Bangladesh și Pakistan. Aceștia au fost instruiți cum să utilizeze alternative biologice la pesticidele chimice și cum să introducă culturi de acoperire care protejează solul și creează noi fluxuri de venituri. Primark a elaborat o foaie de parcurs până în 2030 pentru a stimula adoptarea în continuare a agriculturii regenerative în cadrul proiectului Primark Cotton.
Referindu-se la cele mai recente date privind impactul, Lynne Walker, director al Primark Cares, a declarat: „Angajamentele noastre privind durabilitatea ne aparțin tuturor celor de la Primark și începem să vedem un impact real. Progresele pe care le-am făcut în cei trei ani de când am lansat strategia noastră Primark Cares ne-au dat încrederea de a fi mândri de munca pe care o facem. Fiind un brand pentru toată lumea, știm că avem o responsabilitate uriașă de a ne folosi scara pentru bine. A fi lider în ceea ce privește durabilitatea în întreaga industrie și a dovedi că îmbrăcămintea mai durabilă și mai durabilă nu trebuie să coste mai mult, a fost o realizare semnificativă pentru noi. Continuarea învățării pe măsură ce adunăm informații și date din întreaga afacere Primark și stabilirea unei colaborări semnificative în întreaga industrie va fi esențială pentru atingerea ambițiilor noastre pentru 2030.”
Alte progrese evidențiate în acest an includ:
Oamenii
– Primark a semnat un acord obligatoriu din punct de vedere juridic cu sindicatul global IndustriALL pentru a sprijini negocierea colectivă pentru lucrătorii din sectorul de îmbrăcăminte și încălțăminte din Cambodgia, o etapă cheie pe calea stabilirii primului acord de negociere colectivă din țară și din industrie, care este sprijinit direct de mărci.
– Primark colaborează cu 36 de parteneri externi pentru a sprijini lucrătorii din lanțul său de aprovizionare prin intermediul a 21 de programe, de la consolidarea rezilienței financiare la protecția împotriva violenței bazate pe gen, hărțuirii și problemelor de sănătate mintală.
– Sudokkho, programul de lungă durată al Primark de perfecționare a lucrătorilor, are acum aproape 10 ani și se desfășoară în 28 de fabrici din Bangladesh.
Produs
– Menținerea hainelor pentru mai mult timp prin ateliere de reparații gratuite: În ultimii trei ani, Primark a organizat 393 de ateliere de reparații gratuite în Franța, Italia, Țările de Jos, Regatul Unit și Irlanda, oferind 7 157 de locuri clienților și colegilor săi.
– În acest an, 57% din articolele vestimentare din bumbac vândute la Primark conțineau bumbac organic, reciclat sau provenit din Primark Cotton Project.
– Abordarea problemei deșeurilor textile prin parteneriatul cu WRAP: Primark explorează modalități inovatoare de a oferi hainelor o viață mai lungă prin inițiative precum schema sa de donare de textile și alte căi pentru modele de afaceri circulare. Parteneriatul retailerului cu Circular Textiles Foundation a contribuit la evoluția formării sale în materie de proiectare circulară pentru a crea o formare la nivel de „expert” și o proiectare de tip blueprint în categorii specifice. Până în prezent, 529 de colegi (80% dintre cei eligibili) au finalizat formarea de bază.
Planeta
– Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în întregul său lanț de aprovizionare: Primark continuă să investească în echipa sa și în programele de eficientizare a fabricilor furnizorilor, cu scopul de a sprijini reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin formare, perfecționare profesională și proiecte de economisire a energiei. De asemenea, a lansat un nou criteriu de performanță care solicită celor mai importanți 100 de furnizori cheie ai săi să stabilească obiective de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră la nivelul unu și doi al lanțurilor lor de aprovizionare.
– Alternative la combustibilul verde: Prin parteneriatul său cu Maersk, Primark a început să introducă alternative de combustibil ecologic, cum ar fi biocombustibilul, la expedierea produselor sale, care emit anual cu aproximativ 40% mai puține emisii de GES decât combustibilul tradițional.
– Eliminarea materialelor plastice de unică folosință (SUP) până în 2027: În acest an, Primark a stabilit o bază de referință pentru toate ambalajele din cadrul afacerii pentru a urmări progresele înregistrate în vederea îndeplinirii acestui angajament. Ambalajul produselor este unul dintre principalii factori de generare a deșeurilor care nu constau în îmbrăcăminte, iar umerașele reprezintă două treimi din volumele de SUP din cadrul Primark. Pentru a rezolva această problemă, Primark a început să introducă umerașe mai durabile, fabricate din polipropilenă reciclată certificată în proporție de cel puțin 90%, pentru toate articolele de îmbrăcăminte, urmând să finalizeze proiectul în 2027.
Implicarea colegilor, incluziunea și impactul asupra comunității
– „ Primark Connect” : În ianuarie, retailerul a reunit peste 1.700 de colegi din întreaga lume în cadrul unui eveniment de două zile, aducând la viață strategia, scopul și valorile sale pentru a le permite oamenilor să facă cea mai bună muncă a lor.
– Primark accesibil: Primark a lansat prima sa colecție de lenjerie adaptată și a anunțat un parteneriat cu designerul și avocatul persoanelor cu dizabilități, Victoria Jenkins, pentru a introduce mai multe articole de îmbrăcăminte adaptată pentru cei cu mobilitate limitată. De asemenea, a lansat noi angajamente pentru a face din magazinele sale un mediu mai accesibil pentru clienți și colegi. Pentru a sprijini realizarea acestui obiectiv, Primark a încheiat un parteneriat cu organizația AccessAble, specializată în accesibilitate, pentru a cerceta toate magazinele din Irlanda și Regatul Unit, precum și sediul central și depozitul din Islip.
– Impactul asupra comunității: În acest an, Primark va dona, pentru prima dată, fonduri organizațiilor caritabile locale din fiecare piață în care operează, după ce a început să localizeze activitățile caritabile pentru campanii mari, cum ar fi Breast Cancer Awareness.
Pentru mai multe informații, citiți Raportul de sustenabilitate și etică 2023/2024. Raportul Primark.
articole recomandate