Toți Copiii Citesc și Teach for Romania, în parteneriat cu Pepco, lansează campania Educație Accesibilă pentru Toți prin care atrag atenția asupra costului educației și al consecințelor pe termen lung ale problemelor structurale din sistem asupra viitorului copiilor.
Prezentată cu ocazia Zilei Internaționale a Literației (8 septembrie), campania a dezvăluit că 506,99 lei este suma medie anuală de care ar avea nevoie un copil pentru a-și atinge nivelul corespunzător vârstei sale. Această sumă arată că educația remedială poate fi făcută accesibilă prin mobilizarea resurselor și a comunității. Astfel, se pot oferi soluții concrete pentru a transforma accesul la educație dintr-o provocare într-un drept fundamental pentru copiii din mediile vulnerabile din România.
”Atunci când un copil nu învață la timp să scrie și să citească, întreaga lui școală devine o luptă continuă și șansele lui de viitor se reduc drastic. Nu este o provocare pe care școala o poate duce singură – e nevoie de profesori pregătiți, de resurse educaționale accesibile și de o mobilizare națională pentru a preveni abandonul școlar timpuriu. Misiunea noastră este să susținem fiecare copil să devină cititor, dar reușita depinde de investiții serioase, consecvente și de implicarea întregii societăți”, a declarat Sorana Pogăcean, Director Dezvoltare Asociația Toți Copiii Citesc.
”Teach for Romania lucrează de 11 ani cu elevii din medii vulnerabile, implementând în ultimii cinci ani programe de recuperare a decalajelor de scris-citit înregistrate în majoritatea claselor unde predau profesorii noștri. Rezultatele vorbesc de la sine: 96% din copiii înscriși în programul remedial de literație erau cu 3-4-5 clase în urmă la evaluările inițiale. Prin intervenția profesorilor unu la unu, într-un an școlar, majoritatea reușesc să recupereze cel puțin o clasă din decalajul acumulat”, explică Iuliana Pielmuș, CEO Teach for Romania.
”Prin parteneriatul cu Teach for Romania și Toți Copiii Citesc, am investit peste 1 milion de euro în ultimii cinci ani, oferind resurse și sprijin direct pentru dezvoltarea de resurse educaționale și kituri de literație pe care cadrele didactice le-au utilizat în intervențiile directe de la clasă. Invităm profesorii care se confruntă cu lipsa resurselor pentru orele remediale să acceseze materialele dezvoltate prin această campanie și să le integreze în activitatea lor la clasă. Literația nu este doar o problemă a școlii sau a comunității; este o problemă care ne privește pe toți și necesită o intervenție coordonată și susținută la nivel macro, pentru a asigura un viitor mai bun pentru România”, a declarat Raluca Popescu, Specialist CSR Pepco.
Campania națională „Educație Accesibilă pentru Toți” este o inițiativă strategică ce vine după o investiție de peste 1 milion de euro în perioada 2020-2025, menită să combată dificultățile de scriere și citire cu care se confruntă 1 din 4 copii din România rurală și să asigure accesul la programe de literație timpurie.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate
























