Cel mai mare constructor de mașini din România se confruntă cu aceleași provocări pe care le au c toate companiile din industria auto: reducerea amprentei de carbon și a impactului negativ pe care îl are asupra mediului înconjurător. Primul demers este lansarea la nivel de grup Renault, dar și la nivelul Dacia, a unei game de automobile electrice, cu zero emisii de carbon în utilizare. Dar acesta nu este singurul pas făcut de Dacia și de Grupul Renault pentru sustenabilitate.

Grupul Dacia-Renault are un plan ambițios de transformare a activității și a portofoliului de autovehicule. Odată cu lansarea celui de-al treilea capitol al planului strategic Renaulution: Revolution, de la finele anului trecut, compania a intrat într-o nouă etapă prin concentrarea resurselor sale asupra lanțurilor de valoare generate de transformarea industriei auto și a mobilității: vehicule electrice (EV), software, noi servicii de mobilitate, economie circulară, alături de vehiculele termice și hibride.

Renault Group are ambiția de a deveni o companie auto de nouă generație (Next Generation) bazându-se pe 5 entități specializate pe noile lanțuri de valoare:

Ampere: primul jucător dedicat exclusiv domeniului electric și software, provenit dintr-un constructor auto tradițional.
– Alpine: o marcă exclusivistă globală, cu zero emisii, având sportul auto în ADN-ul său. Un model de business „asset-light” unic, combinat cu inovații tehnologice specifice.
Mobilize: construit în jurul unei companii de servicii financiare de prim rang pentru a oferi produse pe piața noii mobilități, a energiei și a serviciilor de date.
The Future Is NEUTRAL: prima companie din industria auto consacrată economiei circulare 360°: de la bucla închisă a materialelor până la reciclarea bateriilor.
Power: activitatea de bază tradițională a Renault Group va continua, prin dezvoltarea de vehicule termice și hibride inovatoare cu emisii scăzute sub mărcile Renault, Dacia și Renault LCV (vehicule utilitare ușoare), fiecare dintre acestea cu organizarea și cu guvernanța lor proprie. Pentru a consolida și a asigura viitorul acestei părți din activitate, este anunțată crearea unui producător mondial de prim rang în domeniul tehnologiilor de motorizare termică și hibridă (proiectul „Horse”).

„Demersurile noastre reprezintă o nouă dovadă a hotărârii echipei Renault Group de a pregăti viitorul companiei pentru a face față viitoarelor provocări și oportunități generate de transformarea industriei auto. După realizarea unuia dintre cele mai rapide planuri de redresare, după ce am pregătit compania pentru creștere asigurând dezvoltarea celei mai bune game de modele din ultimele decenii, avem intenția de a ne poziționa mai rapid și mai puternic decât concurenții noștri pe noile lanțuri de valoare ale industriei auto: vehiculul electric, software-ul, noile mobilități și economia circulară”, a declarat Luca de Meo, CEO al Renault Group.

Revoluția Grupului va cunoaște o accelerare a traiectoriei sale, ESG reprezentând un levier cheie pentru performanța operațională și financiară a Grupului. Reproiectarea modelului de business al Renault Group îi va permite să devină un lider în căutarea neutralității amprentei de carbon și a unui viitor incluziv.

În ceea ce privește mediul, Grupul urmărește neutralitatea emisiilor de carbon în Europa până în 2040 și la nivel global până în 2050, adoptând o abordare de la A la Z. Grupul și-a stabilit ținte intermediare de reducere a amprentei de carbon pentru a-și marca evoluția, cu planuri de acțiune specifice pentru fiecare dintre activitățile sale.

Fiecare entitate are propriile sale obiective ESG și toate contribuie la ambițiile ESG ale Grupului:

Power
• Mobilitate accesibilă
• Până la -70% emisii de CO2 pentru vehicule în 2030

Ampere
• Gamă 100% EV
• Neutralitate de carbon în procesul de producție în 2025
• Lanț valoric local
• Îmbunătățirea competențelor profesionale și formarea abilităților digitale pentru angajați

Alpine
• Gamă 100% EV în 2026
• Neutralitate de carbon în procesul de producție în 2030

Mobilize
• Gamă 100% EV
• Energie regenerabilă
• Reutilizarea bateriilor

The Future is Neutral
• Bucle închise în procesul de producție pentru componente și materiale
• Reciclarea bateriilor
• > 90% acoperire pe lanțul valoric al economiei circulare până în 2030

Renault Group are ambiția de a atinge neutralitatea carbon în Europa până în 2040 iar la nivel global până în 2050, reducând emisiile de carbon pe întreg ciclul de viață al vehiculului: de la materii prime şi componente cumpărate, situri de producţie, emisii ale vehiculelor în circulație, al doilea ciclu de viață al acestora, ca vehicule de ocazie, și până la reciclare.

Kilometrul Bine și Viitor Plus

Dacia a lansat din 2021 kilometrulbine.ro, prima platformă digitală din istoria mărcii și a uzinelor Dacia ce reunește toate inițiativele de responsabilitate socială în jurul a două axe strategice: protejarea mediului și incluziunea socială prin educație. Odată cu noua platformă de conținut editorial educațional, Dacia, alături de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, susține inițiativa asociației Viitor Plus, programul VERDE GO – Împreună pentru un mediu mai curat.

VERDE GO este un program de educație, comportamente și atitudini elementare adresat copiilor și adulților, pentru a contribui la protejarea mediului. Este un program pe termen lung care oferă acces prin campanii dedicate și prin conținut editorial pe platformele viitorplus.ro și kilometrulbine.ro, la informații despre acele comportamente responsabile care pot fi adoptate în drumul spre un viitor sustenabil.

„Educația a fost și va fi un laitmotiv puternic pentru noi, fie că vorbim de mediu sau incluziune socială în comunitățile unde suntem prezenți: la Mioveni, Titu sau București. Împreună cu cei 17.000 de colegi, ambasadorii noștri, vrem să fim puterea exemplului pentru toate generațiile. Kilometrulbine vine în armonie cu valorile mărcii Dacia, orientată spre esențial, simplitate, spre nevoia de libertate și apropierea de natură. Noua noastră platformă funcționează ca un abecedar de mediu. Într-o primă fază, oamenii ar trebui să înțeleagă despre ce e vorba și să determine schimbarea prin propriul comportament. Când spun schimbare, e vorba de o evoluție și sper ca prin aceste mesaje să reușim să sensibilizăm publicul-țintă și nu numai. Obiectivul campaniei e simplu și complicat, în același timp. Se referă la modificarea unui comportament cu un altul”, a declarat Mihai Bordeanu, președinte director general Dacia.

În ultimii ani, prin intermediul Fundației Groupe Renault România, Dacia a derulat programe încadrate pe axa de incluziune socială, cu precădere în comunitățile din județele Argeș și Dâmbovița, unde compania este prezentă. În plină criză sanitară, 200 de elevi din zone vulnerabile social, din ambele județe, au putut continua școala, datorită tabletelor donate de către Fundație. Anul acesta, în premieră, au fost lansate Bursele de Performanță și Sociale Constantin Stroe, urmând ca spre final de an, să fie anunțați cei 60 de câștigători.