Din 30 noiembrie, Carrefour România adoptă Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) pentru reciclare eficientă, unul dintre cele mai importante proiecte de economie circulară din România, la momentul actual.
Clienții Carrefour vor putea recicla la punctele de colectare din magazinele Carrefour, ambalaje conforme SGR, cu logo RetuRO și cod de bare special (în mod ideal, spălate, cu capac atașat) din PET, aluminiu și sticlă, cu volume cuprinse intre 0,1l si 3l inclusiv, pentru care își vor recupera garanția de 0,50 RON în numerar la casele de marcat sau direct în Act for Good, programul de loialitate, disponibil în aplicația Carrefour. Ambalajele compatibile SGR vor fi introduse treptat pe piață, astfel că disponibilitatea lor la raft se va face gradat, pe măsură ce stocurile de produse cu ambalaje neconforme, fără identitate RetuRO, vor fi epuizate.
Ambalajele fără logo RetuRO și cod de bare dedicat vor putea fi, de asemenea, reciclate în rețeaua Carrefour, în același punct de colectare dedicat SGR, dispunând de recipiente speciale pentru colectarea acestora, însă nu vor beneficia de garanție.
Pentru o experiență cât mai ușoară, românii trebuie să respecte o serie de criterii obligatorii în vederea validării garanției:
- Eticheta și forma ambalajului să fie intacte;
- Doar ambalajele cu logo RetuRO și cod de bare special vor fi recunoscute în cadrul programului, inclusiv de către echipamentele de colectare;
- Clienții pot aduce ambalaje conforme SGR la reciclat, în punctele de returnare compatibile programului, fără condiția ca produsele să fi fost cumpărate din cadrul unui magazin Carrefour;
- În mod ideal, ambalajele să fie golite de conținut, spălate, și colectate cu capacul atașat.
Carrefour menționează că va depune toate eforturile pentru a pune la dispoziția clienților, cât mai curând echipamente de colectare tip RVM (Reverse Vending Machines) pentru colectarea ambalajelor SGR în toate magazinele din țară. În magazinele care dispun de o suprafață mare alocată spațiului de vânzare (hipermarketuri și anumite supermarketuri), Carrefour a amenajat puncte de returnare SGR în spații dedicate din parcările magazinelor, cât mai vizibil și în apropierea intrărilor. În cazul celorlalte formate, echipamentele RVM se vor regăsi direct în interiorul magazinelor sau, după caz, în interiorul galeriilor comerciale, de asemenea, cât mai aproape de intrarea în magazin. Nu în ultimul rând, în cazul magazinelor din incinta mall-urilor și acolo unde există spațiu suficient în subteran, clienții vor găsi RVM-urile instalate în imediata apropiere a culoarelor de acces către magazin.
”Din punct de vedere operațional, am dezvoltat o întreagă infrastructură de reciclare, de la echipamente, sisteme IT, pregătirea angajaților, pentru ca toți clienții noștri să beneficieze de o experiență cât mai bună. Suntem responsabili de impactul nostru în societate și vom continua să adoptăm soluții eficiente pentru un viitor mai curat și mai bun”, a declarat Jagoda Gwardys-Zientara, COO Carrefour România.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate