Brandul Arctic, aflat în portofoliul Beko România, a primit în cadrul Galei BrandRO distincția Sustainability Champion, acordată pentru proiectele desfășurate de brandul românesc, inspirate de grija pentru viitorul planetei și al generațiilor viitoare. 

Inițiativele recente desfășurate de compania Beko, s-au materializat prin campanii de promovare a producătorilor locali și de educație cu privire la importanța consumului responsabil. Prin acestea, brandul Arctic a creat o legătură autentică între brand și comunitate, cu impact benefic asupra alegerilor responsabile și efecte recunoscute de specialiști în sustenabilitate. Printre aceste campanii se numără show-ul gastronomic „Tradiții culinare sustenabile”, „Mâncarea de la producătorii locali merită electrocasnicele încorporabile Arctic” sau „Forgotten”, o campanie de prevenire a supraconsumului de textile pentru care brandul Arctic a primit numeroase distincții naționale și internaționale.  

Ca parte a unui grup global, am înțeles că fiecare acțiune pe care o facem azi, are un impact asupra zilei de mâine. Sustenabilitatea nu este doar un concept pentru noi, ci o promisiune că putem contribui la un viitor mai bun pentru toți. Acest mindset se aplică în toate acțiunile noastre, tuturor brandurilor din portofoliul nostru și mai ales în cazul brandului românesc Arctic. În ultimul an, ne-am dedicat resursele și energia pentru a implementa soluții reale și inovatoare, de la optimizarea proceselor de producție la reducerea amprentei noastre de carbon, în concordanță cu cele mai înalte standarde internaționale. Ne-am asumat responsabilitatea de a dezvolta produse care să folosească eficient resursele, dar cel mai important, ne-am asumat să inspirăm consumatorii să adopte obiceiuri responsabile”, a declarat Gabriel Eremia, Marketing and Product Management Director Beko România.  

Arctic, dincolo de campaniile de educare, își asumă misiunea de a aduce tehnologiile sustenabile mai aproape de toți consumatorii. Astfel, produsele Arctic sunt gândite pentru circularitate, fiind reciclabile într-o proporție de până la 99%. De asemenea, compania înglobează materiale reciclate și oferă produse cu o durată de viață extinsă, susținută de o rețea națională de service dezvoltată de Beko România. În sfera inovațiilor tehnologice, electrocasnicele Arctic se remarcă prin soluții precum BlueTech, care menține prospețimea fructelor și legumelor în combinele frigorifice, și ExtraSteam, o tehnologie care curăță delicat hainele, prelungindu-le durata de viață. În cadrul eforturilor de a accelera tranziția către o economie circulară, Arctic și-a luat angajamentul de a reduce utilizarea plasticului în fiecare etapă a producției. Strategia de cercetare și dezvoltare a Beko România vizează produse prietenoase cu mediul, cu un consum redus de energie și apă, sisteme inteligente interconectate și electrocasnice durabile, caracterizate prin fiabilitate și întreținere redusă. 

Potrivit studiului ”Înțelegerea Sustenabilității în Rândul Românilor”, realizat în 2022 de Ipsos pentru Fundația Arctic, există un decalaj clar între ceea ce oamenii știu despre sustenabilitate și acțiunile pe care le întreprind în mod concret. Astfel, conștientizarea este doar primul pas, în timp ce provocarea reală este de a transforma cunoștințele în comportamente și obiceiuri zilnice, care să contribuie la protejarea mediului și a dezvoltării unei societăți durabile. În acest context, brandul Arctic și-a propus să reducă decalajul, progresiv, prin educație continuă și produse care facilitează alegeri responsabile. 

Aș vrea să subliniez că acest premiu aparține în egală măsură fiecărui membru din echipa noastră. În cadrul Beko România, succesul nu este niciodată al unui singur om, ci rezultatul unui efort colectiv, în care fiecare contribuie cu pasiune și responsabilitate. Premiul de astăzi ne motivează să continuăm cu și mai multă determinare. Avem ambiții mari pentru viitor și suntem pregătiți să ne asumăm rolul de lider în promovarea unui stil de viață mai sustenabil, atât în România, cât și la nivel global”, a mai declarat Gabriel Eremia.  

Ajunsă la a 15-a ediție, Gala BrandRO organizată de Revista BIZ premiază în fiecare an cele mai puternice branduri românești, selectate în urma unei analize desfășurate de jurnaliștii publicației împreună cu cercetătorii de la Unlock Research.