În cadrul INTERNI Design Week, Whirlpool prezintă Horizon Awakening, o instalație care invită publicul să își îndrepte atenția către un viitor mai responsabil. Lucrarea face parte din secțiunea INTERNI, găzduită în cadrul emblematicului FuoriSalone 2025, în perioada 7-17 aprilie.

Horizon Awakening este inspirată de abordarea vizionară prin care brandul Whirlpool a introdus proiectul The Wash Less Project, un demers menit să încurajeze o nouă abordare asupra spălărilor frecvente și inutile, inspirat de noua gamă de mașini de spălat, proiectată pentru a duce eficiența energetică la următorul nivel.

Horizon Awakening by Whirlpool este un concept vizionar semnat de Beko Design Studio”, a declarat Massimo Pedrazzini, Lead Designer al studioului. ”Este un spațiu aflat la congruența armonioasă între natură, lumină și un design caracterizat prin fluiditate, care dă naștere unui sentiment de seninătate, cu aer captivant. Gândit ca un simbol pentru un viitor mai sustenabil, un viitor în care gesturile simple din fiecare zi devin parte dintr-un stil de viață conștient și responsabil, reconfirmă maniera în care ne raportăm la tot ceea ce facem: oferim soluții inovatoare pentru acasă, care fac ca o abordare sustenabila să fie naturală și ușor de integrat în viața de zi cu zi. Este o viziune aflată într-o aliniere perfectă cu tema expoziției INTERNI din acest an – Cre-Action – unde Creativitatea și Acțiunea se împletesc ca un catalizator pentru schimbare. O schimbare reală, care construiește către acel viitor de care avem cu toții nevoie”.

Horizon Awakening este un concept realizat de Beko Design Studio Milano, prin care grupul Beko își propune să surprindă punctul de confluență dintre inovația în designul de produs, producția sustenabilă și o tranziție colectivă către un stil de viață mai conștient și mai responsabil față de mediu.

În cadrul instalației este integrat și The Wash Less Project, un proiect special cu design unic, rezultat al colaborării dintre brandul Whirlpool și brandul de mobilier Natuzzi. Elementul central este un obiect de design care îmbină eleganța sculpturală cu funcționalitatea: un fotoliu confortabil, integrat cu un suport pentru haine. Această creație este o invitație către un stil de viață sustenabil, venind ca o soluție elegantă și practică pentru depozitarea hainelor aflate „între spălări”, stimulând astfel reducerea nevoii de spălări inutile.

Horizon Awakening continuă misiunea proiectului The Wash Less Project cu scopul de a inspira un comportament conștient și asumat, arătând cum Whirlpool inovează pentru a face alegerile sustenabile mai simple și mai accesibile”, explică Michela Lucchesini, Marketing Director Beko Italia. ”Instalația reflectă perfect filosofia de design care stă la baza noii game de mașini de spălat Whirlpool: o combinație între tehnologie avansată, estetică rafinată și o grijă autentică pentru bunăstarea oamenilor. Aceste echipamente se adaptează nevoilor fiecărui utilizator, transformând spălatul rufelor într-o experiență intuitivă, ușoară și prietenoasă cu mediul”.

Angajamentul Whirlpool pentru un stil de viață sustenabil se materializează printr-o nouă gamă de mașini de spălat care permite un proces de spălare mult mai eficient, cu un impact redus asupra mediului, reflectând principiile consumului conștient promovate de The Wash Less Project. Aceste noi modele sunt cu 30% mai eficiente decât cele din clasa energetică A, contribuind la scăderea consumului de energie și la diminuarea amprentei asupra mediului. În plus, datorită sistemului inteligent Auto Dose, care folosește senzori pentru a detecta dimensiunea încărcăturii, tipul de țesătură și nivelul de murdărie, cantitățile de apă și detergent sunt dozate cu precizie pentru fiecare ciclu.

Horizon Awakening este o instalație de design ce simbolizează responsabilitatea pe care ne-o asumăm în fața consumatorilor și a generațiilor viitoare. Într-o lume care are nevoie de soluții, sustenabilitatea trebuie susținută prin gesturi concrete, făcute cu echilibru, rigoare și convingere. La Whirlpool, fiecare decizie este ghidată de nevoile reale și de dorința de a face bine. Designul devine cu adevărat valoros atunci când inspiră alegeri mai conștiente și creează o punte între tehnologie și viața trăită cu sens. Iar rolul nostru, ca brand, este să fim prezenți, nu doar în casele oamenilor, ci și în conștiința lor”, a completat Gabriel Eremia, Marketing & Product Director, Beko Romania, Moldova, Grecia, Malta și Cipru.