AVE (Asociația pentru Valori în Educație) își consolidează prezența și implicarea în transformarea sistemului educațional și lansează Programul de Transformare a Școlilor din România, o inițiativă amplă, prin care își propune să sprijine mai aplicat școlile din România. Programul integrează expertiza perfecționată în proiectele derulate anterior, fiind construit în așa fel încât școlile înrolate să primească sprijin în funcție de nevoile specifice.

Programul de Transformare a Școlilor din România are o durată de trei ani și se adresează tuturor unităților școlare din mediul urban și rural. Directorii interesați de program se pot înscrie până pe 1 octombrie 2023.

Pornind de la experiența pe care am acumulat-o până în prezent prin programele și proiectele pe care le-am derulat an de an la AVE, ne-am dat seama că putem sprijini și mai bine școlile din România dacă punem toată această expertiză sub umbrela unui singur program. Astfel, vom putea oferi sprijin fiecărei școli în funcție de nevoile punctuale pe care le are, pornind de la o primă etapă de descoperire, care ne va indica ariile în care școala performează deja, precum și cele care pot fi direcții de creștere”, spune Silvia Toth, Director Programe Educaționale AVE.

În program sunt așteptate să se înscrie grădinițe, școli sau licee din localități cu nivel socio-economic divers, iar criteriul principal de intrare în program va fi motivația școlii și determinarea de a face o schimbare cu impact pozitiv asupra elevilor.

Costul pentru participarea unei unități școlare în program este de 60.000 de lei pentru un an, însă cu sprijinul companiilor partenere, AVE acoperă aceste cheltuieli prin intermediul a 200 de burse. Școlile private sunt eligibile să participe în program, însă nu sunt eligibile pentru burse.

Programul de Transformare a Școlilor din România este dezvoltat în parteneriat cu specialiști în educație din România, Australia și Statele Unite ale Americii. Acesta conține elemente perfecționate prin programele Academia de Leadership și Management Școlar, Edu Networks și HumanKind, dar este inspirat și din practici internaționale.

Scopul acestui program este de a contribui la transformarea profundă a școlilor din România în așa fel încât elevii să înregistreze un progres vizibil pe fiecare dintre cele opt competențe cheie, precum: literație, abilități digitale și competențe socio-emoționale, identificate de Consiliul Uniunii Europene ca necesare pentru a permite împlinirea personală, o viață sănătoasă și sustenabilă, angajabilitatea, implicarea civică și incluziunea socială.