Fundația PepsiCo, filiala filantropică a companiei PepsiCo, a anunțat recent reînnoirea parteneriatului cu World Vision România pentru a aborda inegalitatea în educație și insecuritatea alimentară în zona rurală din jurul Bucureștiului.
Printr-o donație de 160.000 USD, parteneriatul va sprijini nevoile educaționale, sociale și de pregătire profesională și va oferi mese calde pentru 90 de elevi din județele Ilfov și Ialomița, prin extinderea programului World Vision „Vreau în clasa a 9-a”. Programul este o continuare a angajamentului PepsiCo de a avea un impact pozitiv asupra comunităților locale în care își desfășoară activitatea compania.
„Suntem încântați să continuăm parteneriatul cu World Vision România și să jucăm un rol activ în creșterea numărului de copii cărora li se oferă posibilitatea de a-și continua studiile și de a-și atinge potențialul maxim. Accesul la educație de calitate, la dezvoltarea abilităților și la securitate alimentară ar trebui să fie la îndemâna tuturor copiilor. Făcând educația accesibilă pentru cât mai mulți copii și adolescenți cu putință, tinerii de astăzi ne vor conduce către un viitor mai echitabil, mai sustenabil și mai prosper”, a declarat Andrea Pont, PepsiCo Foundation Europe Lead.
Barierele socio-economice existente au creat de mult timp decalaje educaționale în rândul copiilor din România, lăsând mulți elevi fără instrumentele adecvate și sprijinul necesar pentru a-și finaliza educația. Unul din zece copii din zonele rurale nu frecventează în prezent nicio instituție de învățământ, în timp ce 56% dintre elevii care abandonează școala după clasa a 8-a o fac deoarece familiile lor nu pot acoperi cheltuielile pentru liceu.
Pentru a aborda această problemă, Fundația PepsiCo va continua să lucreze alături de World Vision România pentru a oferi sprijin educațional și resurse pentru 90 de elevi care provin din zona rurală din jurul Bucureștiului. Scopul parteneriatului este de a ajuta copiii să-și continue studiile prin accesul la resurse și burse, de a-i pregăti pentru viitoarele oportunități de angajare prin mentorat profesional și de a le oferi mese calde pentru asigurarea bunăstării acestora. În plus, părinții lor vor beneficia de un curs de educație cu scopul de a-și încuraja copiii să finalizeze învățământul obligatoriu și nu numai.
„Toate datele noastre arată că, în rândul elevilor din cele mai dezavantajate comunități, una dintre principalele nevoi de investiții este în sprijinul pentru adolescenții care trec de la gimnaziu la liceu, respectiv în următorii patru ani de studiu. Adolescenții din mediul rural merg cu șanse inegale de dezvoltare la liceele din oraș. Iar aceste inegalități, dacă nu sunt corectate în școală, limitează accesul tinerilor la mediul universitar sau la un loc de muncă decent plătit. Mulțumim partenerilor de la Fundația PepsiCo pentru că oferă o șansă tinerilor noștri care își doresc un viitor mai bun”, spune Mihaela Loredana Nabăr, Executive Director, Fundația World Vision România.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate