Verile cu temperaturi din ce în ce mai mari afectează și infrastructura de transport, impunând o regândire a modul în care proiectăm și construim infrastructura rutieră, de la materiale, la modul de punere în operă.
Din punct de vedere al costurilor, având în vedere că aproximativ 90% din bitum este importat, CIROM consideră că utilizarea betonului de ciment rutier fabricat local ar însemna mai mulți kilometri de infrastructură rutieră. Pe termen lung, și costurile de întreținere sunt mai reduse, cu condiția ca tehnologia și punerea în operă să fie făcute corect.
Potrivit CIROM, betonul de ciment rutier, 100% reciclabil, este soluția potrivită pentru drumuri durabile, oferind o rezistență mai mare la schimbările climatice, dar și contribuind la reducerea emisiilor de CO2 din transportul rutier.
Alegerea soluției potrivite trebuie să țină cont de o multitudine de factori, de la durabilitate, la costuri etc, având mereu în centru beneficiarul final. Și nu în ultimul rând, un factor important ar putea fi și disponibilitatea materialelor locale, cu avantaj net pentru economia României.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate