Goodyear Tire & Rubber Company a lansat raportul de sustenabilitate pe anul 2022, în care sunt evidențiate progresele în atingerea obiectivelor de sustenabilitate și demersurile companiei pentru realizarea de anvelope doar din materiale reciclate sau din surse regenerabile.
„Sustenabilitatea este una dintre componentele cheie ale strategiei noastre de business și o parte integrantă din cultura noastră organizațională. Cel mai recent raport de responsabilitate corporativă arată unde ne aflăm momentan în această călătorie – cât ne-am apropiat până acum de obiectivele noastre, ce provocări am întâlnit, strategiile pe care le implementăm, inclusiv harta reducerii emisiilor de dioxid de carbon și ce urmează – și cum lucrăm împreună cu stakeholderii și clienții noștri pentru a construi un viitor mai bun. Continuăm să legăm noi parteneriate și să învățăm din lanțul de distribuție, în vreme ce ne apropiem de obiectivul nostru de a produce o anvelopă realizată din materiale 100% sustenabile până în 2030. Totodată, identificăm noi parteneri alături de care să ne atingem obiectivele de mobilitate modernă”, a declarat Richard J. Kramer, Chairman, CEO și Președinte Goodyear.
În alcătuirea hărții reducerii emisiilor de dioxid de carbon, Goodyear s-a raportat la datele legate de emisiile de gaze cu efect de seră din 2019 și au identificat patru zone cheie: achiziția de produse și servicii (61%); energie (30%); transport (3%) și durata de viață a produselor. Cea din urmă reprezintă un efect indirect, însă producătorul de anvelope caută să exploreze elementele pe care le poate influența în crearea unor produse mai durabile (cum ar fi reducerea greutății și a rezistenței la rulare).
Raportul Goodyear de sustenabilitate pe anul 2022 este construit în jurul celor patru piloni care alcătuiesc cadrul de responsabilitate corporativă al companiei, Goodyear Better Future: Surse sustenabile, Operațiuni responsabile, Mobilitate modernă și Angrenarea culturii organizaționale.
Surse sustenabile: cercetătorii și inginerii Goodyear au continuat să facă progrese semnificative către obiectivul producerii unei anvelope realizate din 100% materiale sustenabile, prin dezvoltarea unei anvelope demonstrative realizată (momentan) în proporție de 90% din materiale sustenabile. Un material este considerat sustenabil dacă este regenerabil sau are surse bio, dacă poate fi reciclat sau dacă poate fi produs folosind sau contribuind la alte practici care ajută la conservarea resurselor și/sau la reducerea emisiilor de dioxid de carbon, inclusiv materiale care respectă legea conservării masei substanțelor.
Cel mai recent prototip folosește 17 ingrediente, inclusiv patru tipuri de carbon negru, care sunt produse prin arderea metanului, a dioxidului de carbon, a uleiurilor vegetale și prin piroliza cauciucurilor uzate. Acestea mai includ și ulei de soia (care este momentan principalul înlocuitor pentru produsele pe bază de petrol), dioxid de siliciu obținut din procesul de descompunere a cojilor de orez și rășini regenerabile de pin.
Operațiuni responsabile: Goodyear și-a continuat eforturile de reducere a impactului asupra mediului. În 2022, compania și-a mărit utilizarea de energie electrică din surse regenerabile la 34% la nivelul operațiunilor din toată lumea, în creștere cu 3% față de 2019. Totodată, aceștia fac eforturi susținute în a-și reduce efectele asupra pădurilor, solului, a surselor de apă și nu numai – deși producția anvelopelor nu este un consumator masiv de apă, compania monitorizează și își reduce constant consumul, mai ales în zonele în care este o resursă deficitară (cu 19% mai puțină apă consumată în 2022 față de 2021, la nivelul operațiunilor din toată lumea).
Mobilitate modernă: în 2022, Goodyear s-a concentrat în continuare pe îmbunătățirea eficienței produselor sale în ce privește consumul de combustibil. A reușit acest lucru prin reducerea rezistenței la rulare cu 32,9% și o reducere cu 9,4% a greutății anvelopelor din portofoliul lor de produse de larg consum la nivel global, în comparație cu datele din 2005. În plus, compania lucrează la reducerea zgomotului produs de anvelope printr-un nou design al striațiilor și a cadrului anvelopei.
Angrenarea culturii organizaționale: în 2022, numărul de membri în programul Employee Resource Groups (ERGs) – „Grupurile de Resurse pentru Angajați” – a crescut cu 6%. A fost de asemenea un an care marcat un moment important pentru ERG-ul Goodyear Women’s Network (GWN) – „Rețeaua Femeilor din Goodyear” – ce are sediul în Akron (Ohio, SUA) și care a sărbătorit 100 de ani de existență în 2022.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate