Ford Transit Courier, produs în Craiova, Ford Transit Custom și Renault Master au primit titlul de Best Electric Van 2025 în România, fiecare la categoria sa, în cadrul celei de-a III-a ediții a evenimentului.

Organizat de AutoExpert Media în parteneriat cu Ministerul Mediului și susținut de Arval România, evenimentul Best Electric Van 2025 a avut la start un număr de 12 modele participante și s-a desfășurat în perioada 18-19 noiembrie 2025. Prima zi a fost rezervată testării în condiții reale de utilizare, iar cea de-a doua pentru jurizare și acordarea premiilor. Competiția a debutat cu probe precum deplasarea pe un traseu de peste 300 de kilometri, condiții de drum diferite, de la cel urban la drum național și autostradă, capacitate și încărcare-descărcare marfă, dar și o probă de încărcare a bateriilor modelelor din concurs.

În momentul jurizării, criteriile luate în considerare pentru acordarea notelor au fost dimensiunile, spațiul de încărcare și sarcina utilă, ușurința încărcării cu marfă, ergonomie pentru șofer, autonomie reală, consum de energie, ușurința încărcării cu energie și prețul.

În afara celor trei mari câștigători, în cadrul evenimentului au mai fost acordate următoarele premii:
Premiul pentru eficiență a consumului la clasa mica – Ford Transit Courier
Premiul pentru eficiență a consumului la clasa medie – Maxus eDeliver5
Premiul pentru eficiență a consumului la clasa mare – Renault Master

Chiar dacă traversăm o perioadă cu provocări, România rămâne angajată în susținerea tranziției către vehicule cu emisii reduse. Observăm o creștere a interesului pentru autoutilitarele electrice, tendință care se poate consolida pe viitor, mai ales în contextul unor eventuale reglementări suplimentare în privința accesului vehiculelor comerciale în urban”, spune Tudor Roșca, Director Cabinet ministru, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.

Segmentul vehiculelor comerciale electrice ușoare (eLCV) se află într-o etapă de dezvoltare, susținută de cerințele pentru livrări urbane cu emisii reduse, de reglementările privind accesul în zonele centrale și de apariția unor soluții financiare mai accesibile. Adoptarea acestor modele este vizibilă în special în domenii precum curierat, distribuție și utilități, unde companiile urmăresc optimizarea costurilor de operare și reducerea întreținerii, sprijinite de infrastructuri proprii de încărcare și, în unele cazuri, de soluții precum panouri fotovoltaice și stații rapide.

Datele Barometrului de Flote si Mobilitate realizat de Arval Mobility Observatory, ediția 2025, arată că la nivel european, 9% dintre companii folosesc deja eLCV-uri, iar 14% plănuiesc să introducă în flotă acest tip de vehicule în următorii 3 ani. Companiile manifestă interes pentru adoptarea noilor tehnologii, iar dezvoltarea infrastructurii de încărcare rămâne un element-cheie pentru accelerarea tranziției către electrificarea flotelor. S-au făcut progrese notabile, însă există în continuare oportunități de dezvoltare pentru a susține extinderea segmentului eLCV”, a precizat Roxana Lupescu, Director General la Arval Service Lease România.

Deși contextul pieței este în continuă transformare, interesul pentru vehiculele comerciale electrice este prezent și în creștere. Best Electric Van rămâne singura competiție care evaluează echilibrat performanța tehnică și aplicabilitatea comercială a eLCV-urilor”, a declarat Florin Micu, coordonatorul proiectului si CEO AutoExpert Media.