Patru directori de școală au fost premiați în cadrul celei de-a IX-a ediții a Galei Premiilor pentru Directorii Anului, organizate de Asociația pentru Valori în Educație (AVE) în octombrie 2025. Decernarea premiilor a avut la Opera Națională București, în prezența a peste 700 de invitați: directori de școli, profesori, elevi, lideri din business, reprezentanți ai administrației locale și centrale, ai ONG-urilor.

Titlul de Directorul Anului 2025 a fost câștigat de Mariana Stan de la Școala Gimnazială nr. 1 din Dor Mărunt (județul Călărași). La categoria Inovare, a fost premiat Marius-Cosmin Pintea, directorul Liceului Teoretic Teiuș din județul Alba, iar la categoria Antreprenoriat, Iulian-Ninel Nicolae, directorul Școlii Gimnaziale „Gheorghe Magheru” din Caracal (județul Olt). Titlul de Directorul Anului 2025 pentru Egalitate de Șanse i-a revenit Sorinei Marinela Perșinaru de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 din București. Cei patru câștigători au gestionat un buget total de peste 9 milioane de euro.

Odată cu ediția a IX-a a Galei Premiilor pentru Directorii Anului, am ajuns la 38 de directori premiați, modele de leadership în educație. Câștigătorii de anul acesta sunt exemple care pot fi urmate de alte școli: de la atragerea eficientă de fonduri europene și organizarea de mobilități pentru elevi și profesori la desfășurarea de ore remediale sau utilizarea de surse de energie regenerabilă. Sunt directori care au acționat cu curaj și viziune, iar AVE urmărește ca prin această Gală să le recunoască contribuția la transformarea educației din România”, declară Simona Pavelescu, Director Executiv AVE.

Mariana Stan, directoarea Școlii Gimnaziale nr. 1 din Dor Mărunt (județul Călărași), a implementat proiecte care au transformat dinamica școlii, oferind elevilor o voce și un spațiu autentic de exprimare, iar profesorilor o oportunitate de inovare didactică. A schimbat modul de luare a deciziilor, creând grupuri de lucru tematice formate din profesori voluntari, care au libertatea de a propune și implementa măsuri. A atras fonduri europene (POCU, PNRAS, PNRR), gestionând un buget de aproximativ 2 milioane de euro.

Marius-Cosmin Pintea, directorul Liceului Teoretic Teiuș din județul Alba, a dezvoltat un model integrat de intervenție, axat pe modernizare digitală, îmbunătățirea infrastructurii, educație incluzivă și bunăstare socio-emoțională. Finanțarea necesară implementării intervențiilor din școală a fost obținută printr-o combinație de programe europene (FEDR, PNRR), buget național și local, parteneriate cu ONG-uri și comunitatea și resurse proprii ale unității de învățământ. Valoarea totală a bugetului gestionat se ridică la aproximativ 2,6 milioane de euro.

Iulian-Ninel Nicolae, directorul Școlii Gimnaziale „Gheorghe Magheru” din Caracal (județul Olt), a reușit să repoziționeze școala ca un exemplu local de dezvoltare durabilă și educație modernă. Prin implementarea proiectului de Creștere a Eficienței Energetice Moderate, în valoare de peste 2 milioane de euro, școala a devenit un exemplu de bună practică în ceea ce privește utilizarea surselor de energie regenerabilă.

Sorina Marinela Perșinaru, directoarea Centrului Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 din București, a înființat singurul liceu special autorizat din Capitală pentru elevii cu dizabilități intelectuale, asigurând implementarea unui model de intervenție integrat și funcțional, care conectează educația, terapia, formarea profesională și dimensiunea europeană. A atras fonduri europene prin proiecte din cadrul programului Erasmus+ de peste 2,4 milioane de euro.